Egy éve vezeti a Honda-konszernt Takanobu Ito. A japán szakember ennek kapcsán tartott beszédében sokat elárult a cég jövőjével kapcsolatosan, így az autós részleg terveiről is.

A CR-Z-ben szereplő IMA rendszer kerül más típusokba is
A CR-Z-ben szereplő IMA rendszer kerül más típusokba is

A CR-Z-ben szereplő IMA rendszer kerül más típusokba is

A CR-Z-ben szereplő IMA rendszer kerül más típusokba is


Ito elmondta, a Honda újabb modelleket vezetett be IMA hibrid rendszerével, széles körben elterjesztve a hibrid hajtást. A jórészt kisméretű modellek közül az első a Jazz Hybrid lesz idén ősszel, Japánban.

A Honda intenzíven fejleszti a hibrid járművek továbblépéséhez elengedhetetlen akkumulátort. A következő generációs Civic Hybrid nagy kapacitású, kompakt lítiumion akkuval készül, amelyet a Blue Energy, a GS Yuasa és a Honda közös vállalata állít elő, az idei év második felétől.

Emellett már folyik egy új, konnektorról is tölthető hibrid fejlesztése, közepes és nagyobb járművek részére. Az így működő autók 2012-ben kerülnek forgalomba Japánban és az Egyesült Államokban.

Tekintve, hogy középtávon a belső égésű motor marad az autók fő erőforrása, a Honda folytatja ezek teljesítményének növelését, illetve fogyasztásának csökkentését. A jelenlegi 2,2-es motor mellett a Honda fejleszt egy kisebb dízelmotort is. Az új motor 2012 folyamán jelenik meg Európában.

A Honda úgy véli, hosszú távon a tüzelőanyag-cellás villanyautó a mobilitás záloga, ezért a márka továbbfejleszti az FCX Clarity modellt és hidrogéntankoló rendszerét. Ugyanakkor az itt szerzett tapasztalatait felhasználva akkumulátoros villanyautót is fejleszt a japán autógyár, ennek a típusnak az értékesítése 2012-ben kezdődik Japánban és az Egyesült Államokban.