Nemrég írtunk a Nissan X-Trail felfrissített japán változatáról, nem kellett sokat várni és itt az európai kivitel is. A ráncfelvarrott szabadidő-autót szeptembertől kezdik forgalmazni. Módosult a jármű külső megjelenése, javult a belső minősége és a funkcionalitás, de történtek mechanikai és aerodinamikai jellegű módosítások is.

A hűtőmaszk hasonló a többi Nissan szabadidő-autóéhoz
LED-ek a hátsó lámpába

LED-ek a hátsó lámpába

LED-ek a hátsó lámpában


Az új hűtőrács, első fényszórók és lökhárító egyértelművé teszik, hogy ez már egy frissebb változat. Hátulról új lámpáiról azonosítható a modell, az áttervezést követően LED-es a helyzetjelző és a féklámpa, ami elősegíti az üzemanyag-megtakarítást is.

Oldalról a nagyobb és szélesebb kerekek – amelyek most akár 225/55/18 méretűek is lehetnek – azonosítják a friss X-Trailt. A gumik méretének növekedése a sárvédők kerékburkolatának szélesítését hozta magával.

Belül a kormánykeréken lévő kapcsolókat, valamint a sebességváltó környezetében és az ajtón alkalmazott anyagokat tökéletesítették, hogy jobb legyen a tapintás-érzetük, a szövetbevonatú ülésekre pedig vastagabb, puhább anyag került. A prémiumérzés fokozásáért a bőrrel borított felületeken még látványosabbak a varrások. Az ülések áttervezésével nőtt a hátul ülők lábhelye is, az itt ülők kényelmét fokozhatja, hogy a kétfokozatú ülésfűtés a hátsó ülésekhez is megrendelhető.

A tükörbe került a tolatókamera képe

A tükörbe került a tolatókamera képe

A tükörbe került a tolatókamera képe


Ezen túlmenően megváltozott a műszeregység, amely a jobb leolvashatóság érdekében nagyobb és kontrasztosabb számokat kapott. A két fő műszer közé az új fedélzeti számítógép került. Megváltozott a tolatókamera-rendszer is: hátramenetbe kapcsolva a kamera képe immár a visszapillantó tükörben jelenik meg, nem központi kijelzőn. További újítás, hogy a fűtésrendszer még hatékonyabb lett, gyorsabban fűt, illetve hűt.

Van újítás a karosszéria alatt is, a Nissan X-Trail dízel-változata immár megfelel az Euro 5-ös emissziós normáknak, ugyanakkor a fejlesztés révén csökkent az üzemanyag-fogyasztás, a károsanyag-kibocsátás.

Módosították a kézi kapcsolású sebességváltó áttételeit, ezzel javult az egyensúly a gyorsító képesség és az üzemanyag-fogyasztás között, az automata váltóban pedig csökkentették a belső súrlódási veszteségeket.

További üzemanyag-takarékosságot eredményez a fenéklemez aerodinamikai optimalizálása, amely nyomán javult az X-Trail légellenállási alaktényezője, de a kis gördülő-ellenállású gumiabroncsok alkalmazása is csökkenti a jármű környezetkárosító hatását.