A magyar autósok szerint a vezetőn múlik, mennyit fogyaszt autója – legalábbis ez derül ki egy júliusban végzett kutatásból. A Goodyear Dunlop Tires felkérésére az NRC Piackutató cég által végzett felmérés azt kívánta feltárni, hogy az autóvezetők mennyire tudatosak az üzemanyag-fogyasztással kapcsolatban, miképp reagálnak a válságra tervezett gumiabroncs-vásárlásaik során és eközben milyen tényezők befolyásolják őket.
A lakosság 46%-a állítása szerint mindig ügyel az üzemanyag-fogyasztásra, 45% csak időnként, 6% nagyon ritkán, 3% pedig soha nem foglalkozik azzal, hogy autója mennyi üzemanyagot használ. A budapesti és a felsőfokú végzettségű sofőrökre kevésbé jellemző a tudatosság.
Az autóvezetők 92%-a szerint a vezetési stílus befolyásolja leginkább az üzemanyag-használatot, ezenkívül az autó és terhének súlya (74%), a gumi nyomása (65%), az elektronikai és mechanikai készülékek használata (61%) vagy a motorolaj, illetve az üzemanyag minősége (54%). A gumiabroncs minőségét 48% jelölte meg mint tényezőt.
A megkérdezettek 16%-a szerint a gumiabroncs legfeljebb 1%-kal tudja csökkenteni a fogyasztást, 24% szerint 2% körül van ez az érték. A válaszadók 33%-a szerint körülbelül 5%-kal csökkentheti a fogyasztást és 27% szerint még ennél is többet számít az abroncs.
Boris Tomanek, a Goodyear Dunlop Tires közép-európai marketingigazgatója szerint egy megfelelő gumiabronccsal kétszázalékos fogyasztáscsökkenés mellett akár az abroncs teljes vételára is megtérülhet, de az esetleges árkülönbség biztosan.
Átlagosan százezer kilométer futást és nyolcliteres átlagfogyasztást feltételezve 330 forintos benzinár mellett az autózás 2 644 000 forintba kerül. Ennek 2%-a 52 880 Ft, azaz ennyi takarítható meg a gumiabroncs teljes élettartama alatt.