Ha akad olyan vevő, akinek az A8 túl konzervatív, hát neki sem kell a jövőben más márkához fordulnia, mert az Audi elkészítette az A7 Sportbacket, luxusautót merész formával. A Mercedes a CLS-sel már megmutatta, hogy nemcsak hagyományos szedán formába ülhetnek a gazdagok. A stuttgartiak négyajtós kupét rajzoltak, az Audi viszont az ötajtós formára szavazott.
Mint a német gyárban mondják, az A7 három külön világ tulajdonságainak ötvözője. Elegáns, akár egy kupé, amit a limuzinok kényelme és a kombi modellek praktikuma tesz teljessé.
Az új ötajtós kupé hosszúsága 4,97, míg szélessége 1,91, magassága viszont csak 1,42 méter. Hosszú motorházfedele, rövid első és hátsó túlnyúlása, hosszú tengelytávja, valamint meredeken ereszkedő farkialakítása kifejezetten dinamikus összképet határoz meg. Az A7 csomagtartója alaphelyzetben 535 literes, de az ülések lehajtásával 1390 literig bővíthető.
Az A7 lámpáiban a jövőt hordozza, hiszen az egyre általánosabb, hogy az autókban hátul LED-et használnak, de az Audi luxusautójához extrafelszerelésként LED-fényszórók is kérhetők, amelyek minden funkciójukat világító diódákkal látják el. A bi-xenon fényszórók az alapfelszereltség részei. A fénytechnikát a fényszórókba integrált, a klasszikus ködfényszórót kiváltó „all-weather” funkció teszi teljessé.
Audi A7 mozgásban:
Hasonlóan a külsőhöz, az utastérben is kissé több szabadság jutott a tervezőknek. Bár a formák ismerősek, a hatás olyan, mintha mindent egy kicsit keskenyebbre, könnyedebbre szabtak volna. A beltér meghatározó eleme az úgynevezett „wrap-around” ív, amely a vezetőt és az első utast körülfogó vízszintes motívumként a védettség érzetét nyújtja. A bőrülések elöl kívánságra klíma- és masszázsfunkciókkal is szolgálnak. A beltér egyedi stílusát a rendelhető hangulatvilágítás teszi teljessé.
Nem hiányzik az A7-ből a fedélzeti rendszereket vezérlő továbbfejlesztett MMI, de az extrák között már head-up display is szerepel, amely a szélvédőre kivetítve jeleníti meg a legfontosabb információkat. Az MMI-hez érintőfelület is tartozik, amellyel például a navigációs célok betűit vagy a telefonszámokat ujjal rajzolva is megadhatja a vezető.
A Google segítségével a Bluetooth-autótelefon révén kötik össze az Audi ötajtós kupéját az internettel. Az UMTS-modul a Google Earth képeit és információit közvetlenül a monitoron megjelenítve kombinálja a navigációs útvonalba. A hifipaletta csúcsát a Bose hangrendszerek mellett az összesen 15 hangszóróval működő, 1300 wattos Bang & Olufsen System képviseli.
A navigáció az A7 számos segédrendszerével is együttműködik. Az előre meghatározott útvonal adatait például a fényszórók, az automata sebességváltó és az araszoló funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályzás számára is hozzáférhetővé teszi, így e berendezések már az egészen komplex menethelyzeteket is értelmezni, illetve kezelni tudják.
Szép formák belül is:
A piaci bevezetésekor négy – két benzines és két dízel – V6-os motorral kínálja az új A7 Sportback modelljét az Audi. Az alapmodellnek a 2,8 FSI tekinthető, a 204 lóerős motorral 235 km/órás végsebességre képes az autó, amely átlagosan 8 liter benzinnel üzemelhet. Jóval komolyabb dinamikai potenciál rejtőzik a 3,0 TFSI modellben. A 300 lóerővel, illetve 440 Nm nyomatékkal rendelkező motor 5,6 másodperc alatt gyorsítja százra az autót, végsebessége pedig 250 km/óra. Ez a típus 8,2 litert fogyaszt vegyes használatban.
A dízel változatokba 3,0 literes motor kerül, kétféle teljesítménnyel. Az erősebb 245 lóerős nyomatéka 550 Nm. Ezt a változatot is csak az elektronika fogja meg 250-nél, sprintideje ugyanakkor 6,5 másodperc. Ehhez képest igazán takarékosan használható, hiszen beéri mindössze 6,0 liter üzemanyaggal.
Ennél is kevesebbel beéri a 204 lóerős variáns. A 450 Nm nyomatékú motor társítható 7 fokozatú S-Tronic automatával és négykerék-hajtással, amely széria a többi modellnél, de itt alaphelyzetben elsőkerék-hajtású a kocsi, és fokozatmentes Multitronic váltó jár hozzá. Így pedig mindössze 5,3 litert fogyaszt a kocsi, miközben azért nem megy rosszul, 234 km/órás végsebességre is képes.
Mindegyik erőforrás alkalmazza az Audi hőmenedzsment-rendszerét, de a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás és az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere sem maradt el.
Nem a kommersz quattro kerül az A7-be, hanem az RS5-ben bemutatott új fejlesztésű rendszer. Ez alaphelyzetben 60:40 arányban osztja el a nyomatékot a hátsó és az első tengely között, de képes akár a 85 százalékot hátra vagy 70 százalékot előre irányítani. A rendszer lelke az új központi differenciálmű, amely mindig az adott helyzetnek megfelelő nyomatékot képes küldeni minden egyes kerékre külön-külön. Hátra sport differenciálmű is rendelhető.
A szériafelszereltség része az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer, amellyel az autót a habitusához hangolhatja a vezető, az auto, comfort és dynamic alapbeállítások közül választva. Felárért ezt adaptív légrugózás egészítheti ki.
Az új Audi A7 Sportback októberben a Párizsi Autószalonon áll a nagyközönség elé, forgalmazása szintén ősszel kezdődik. Azonnal rendelhetők hozzá az autót még sportosabbá tevő S Line kiegészítők, de az igazi sportmodell, az S7 is elkészül.