Újabb különlegességgel lepte meg a világot a Mansory: elkészült a Bugatti Veyron Linea Vincero d’Oro. Nem először alakította át a Bugatti Veyront a tuningoló, tavaly mutatták be a Linea Vincernót. A mostani autó ugyanazokat a finomságokat kapta más külsőségekkel, ahogy a Mansory mondja: feltették az aranykoronát a munkásságukra.

Aranyból szőtt Bugatti 1
Aranyból szőtt Bugatti 41


Az biztos, hogy arany van a történetben, hiszen ezzel cicomázták fel kívül-belül az autót. Jutott belőle a felnikre, a hűtőmaszkra, a kilincsekre, az üzemanyagtöltő-nyílás fedelére stb., de persze valami kígyóbőrszerű mintával feltűnik az utastérben is.

Ugyanakkor az egész autónak van egy sárgás csillogó hatása, ami annak köszönhető, hogy az összes karosszériaelem karbonból készült és a szénszálak közé rézszálakat is fűztek. Ez teszi valóban különlegessé a járművet.

Formailag is változott az autó, miután új hűtőmaszkkal, rövidebb csomagtérfedéllel, átalakított lökhárítókkal, új küszöbspoilerekkel és diffúzorral, valamint LED-es nappali menetfénnyel gazdagodott. Lehet, hogy a Volkswagen-konszern fejlesztése nem volt tökéletes?

Aranyból szőtt Bugatti 42


Persze nem hiányoznak az egyedi kovácsolt keréktárcsák sem. Belül az átalakított kormány és az egyedi hangulatvilágítás említhető.

Bár erről nem szól a Mansory közleménye, vélhetően ezúttal sem maradt érintetlen a Veyron 8,0 literes, 16 hengeres motorja. A Vincerno esetében a szívó és kipufogó rendszer mellett a motorvezérlés is változott, amely az eredeti 1001 lóerő helyett 1124 lóerős teljesítményt eredményezett, miközben a nyomaték 1250-ről 1310-re kúszott fel. Ennek hatására a végsebesség 407 helyett 410 km/óra. Könnyen elképzelhető, hogy itt is bevetették a fentieket.

Nem közölte a Mansory, hogy a Veyron 300-350 millió forintos árán felül mennyibe kerül a Linea Vincero d’Oro, de lényegtelen is, hiszen megvenni nem lehet, ez az egyetlen darab készült belőle.