A Saab duplakuplungos sebességváltót fejlesztett egy középmotoros Corvette-hez, amikor a svéd gyártó még a General Motors része volt – árulta el nemrég a Saab egyik mérnöke. Olyan részleteket is megosztott, hogy a nedveskuplungos váltó 800 Nm nyomaték átvitelére alkalmas.

Ezzel megerősíti azokat a pletykákat, amelyek szerint a GM dolgozik azon, hogy átalakítsa legendás sportkocsiját. Jelenleg a Corvette-ben elöl találjuk a motort, de ha igazzá válnak a pletykák, az utasok mögé kerülhet át. Állítólag a projekt szinte kész volt, de a gazdasági válság miatt leállították a fejlesztést, amelyet azonban azóta folytatnak, és a következő generációs Corvette már így készülhet.

CERV III 1990-ből
CERV III 1990-ből

CERV III 1990-ből

CERV III 1990-ből


Nem újdonság a Corvette középmotorossá történő átalakítása, hiszen számos ilyen koncepció készült már az 1960-as évek óta. Legutóbb 1990-ben mutattak be egy hasonlót CERV III néven.

Nemcsak a motor kerülhet más helyre a 2012-es Corvette-ben, de maga a blokk is átalakulhat. A kiszivárgott hírek szerint ugyanis a V8-as szívómotor helyett V6-os turbó kerülhet a sportkocsiba. Ez persze vélhetően az egyszerűbb modellekre igaz, a 647 lóerős ZR1 utódja várhatóan megmarad V8-asnak.

Az új Corvette formája a 2009-es Chicagói Autókiállításon leleplezett Stingray Conceptet követheti.