A Honda bejelentése szerint a 2002-ben és 2003-ban gyártott Accord, Civic és Element modellek közül összesen 385 ezer darabot rendelnek szervizre az Egyesült Államokban, Kanadában pedig további 44 ezret.
Mint a japán autógyár közleményéből kiderül, a gyújtáskapcsoló lehetséges meghibásodása – kopása – miatt előfordulhat, hogy a slusszkulcs akkor is eltávolítható az autóból, amikor a váltó nem Park állásban van, ami balesetveszélyes, mert a kocsi elgurulhat. A Honda amerikai képviseletének nyilatkozata szerint mindössze egy kisebb személyi sérülés hozható összefüggésbe a problémával.
A lehetséges meghibásodást az amerikai autópálya-biztonsági felügyelet (NHTSA) vizsgálata tárta fel. A hatóság tavaly januárban kezdett vizsgálódni, miután 16 bejelentés érkezett a 2002-es és 2003-as évjáratú Accord modellek gyújtáskapcsolójával kapcsolatban. Hasonló problémák miatt a Honda az utóbbi 7 évben már háromszor hívott vissza kocsikat, összesen 1,4 millió darabot.
Azt azért érdemes megjegyezni, hogy bár sokan úgy használják, az automata váltós autóknál a gyártók fel szokták hívni a figyelmet, hogy a váltó P állása nem helyettesíti a rögzítőfék használatát.
Forrás: MTI