Jövőre a világ legfontosabb piacaira, így Európába, Amerikába és Ázsiába egyszerre érkezik a legújabb generációs Ford Focus. Az autógyár közreadott egy közleményt, hogy megmutassa, miként is készíti fel az autót a vevők számára.

Bepillantás a Ford titkos tesztjeibe 1
Bepillantás a Ford titkos tesztjeibe 11


A Focust a bolygó legextrémebb helyein teszik próbára: autóztak vele befagyott tavakon, átvágtak vele a legforróbb sivatagokon, és túlterhelve kanyarogtak vele az Alpok szerpentinjein, hogy a modellt a lehető legmegbízhatóbbá formálják.

A vállalat gyakorta használja tesztelésre az osztrák Alpokban lévő Grossglockner alpesi hegyi utat. A nagy magasságban kevesebb az oxigén a levegőben, ezért nehezebbé válik a motor működése.

A 48 kilométer hosszú, nehéz kanyarokkal tűzdelt útvonal legmagasabb pontja 2054 méteren van. Az út az autózás és a motorozás szerelmeseinek Mekkája, emellett tökéletes hely a magaslati teszteléshez is, hiszen szinte végig 12 százalékos emelkedő.

A Ford járműintegrációs mérnöke, Bernd Herweling két teljes hetet töltött itt, s naponta 200 kilométert vezetett fel és le a szerpentinen. „Különböző erőforrásokkal, benzines és dízelmotorokkal teszteljük itt a Ford Focus legújabb generációját” – magyarázza.

Bepillantás a Ford titkos tesztjeibe 12


A vezető mellett egy másik mérnök ül, aki laptopon figyeli a külső hőmérsékletet, az olajhőmérsékletet, a hűtőrendszer teljesítményét és sok más adat alakulását. A hátsó ülésre tucatnyi műanyag marmonkanna kerül ballaszttal megtöltve, amelyek együtt olyan nehezek, mint három súlyos felnőtt.

Nemcsak felfelé, de lefelé is tesztelnek. Felfelé a kuplung és a motor küszködik a legjobban, lefelé viszont a fék kapja a büntetést. Az út mellett számos tábla figyelmezteti a vezetőket, hogy kapcsoljanak vissza, és takarékosabban használják a fékeket. Bernd azonban minden kanyar előtt nagyon későn fékez, hogy a határig jusson a terhelés.

Az autókat nem csak magukban, de utánfutóval is tesztelik, ilyenkor stabil 30 km/órás sebességet kell tartania egészen a csúcsig. Ilyen tempó mellett kevés levegő halad át a hűtőn, így a motor hűtőrendszere igazán kemény próbatétel előtt áll.

„Tengerszinten ezzel az autóval és ezzel a motorral másfél tonna is vontatható. Ám itt fent, a ritkább levegőben a motor szenvedni fog. Elmegyünk egészen a határig, hogy lássuk: mennyit képes a hegyre felhúzni a kocsi, és hogyan teljesít a kuplung a magaslaton az emelkedőn való induláskor” – mondta el a szakember.  

„A körülmények különlegesek, de éppen ezért vagyunk itt. Ha egy autó ebben a környezetben is teljesíti a célkitűzéseket, akkor szinte mindennel megbirkózik majd, amit a vevők várnak tőle!”