A Jobbik eltörölné a regisztrációs adót és a jelenlegi 50-ről 125 köbcentiméterre emelné a segédmotor-kerékpárok lökettérfogat-határát. Volner János, a párt szakpolitikusa szerdai budapesti sajtótájékoztatóján jelezte, javaslataiktól több állami bevételt, illetve a nagyvárosi légszennyezés csökkentését várja. Az ellenzéki képviselő szerint a Fidesz-kormánynak észre kellene vennie, hogy a 2003-ban bevezetett regisztrációs adó miatt egyre többen vásárolnak külföldön gépkocsit, ezért az állam jelentős bevételtől esik el.

Jöhet az olcsóbb autó? 1
Jöhet az olcsóbb autó? 337


Volner arra is felhívta a figyelmet, hogy a regisztrációs adó miatt már az Európai Unió is kifogást emelt, mert azt a közösségi joggal ellentétesnek tartják. A szakpolitikus úgy látja, a regisztrációs adó fenntartása ugyanúgy jelentős károkat okoz a magyar költségvetésnek, mint a magas üzemanyagárak, ami miatt a Magyarországon átutazó külföldi kamionosok és a magyar fuvarozók nagy része inkább a környező országokban tankol.

Elmondta ugyanakkor a politikus, hogy a parlament gazdasági és informatikai bizottsága közlekedési és infrastrukturális albizottságának tagjaként kezdeményezte a 125 köbcentiméteres lökettérfogatú kismotorok segédmotor-kerékpárrá történő minősítését. Szerinte ezzel a lépéssel csökkenhetne a nagyvárosok zsúfoltsága, jelentősen csökkenhetne a légszennyezés és parkolóhelyek tömegei szabadulhatnának fel.

Úgy véli, sok autóst jelenleg az tart vissza a városi robogós közlekedéstől, vagy az elővárosi, agglomerációs ingázástól, hogy az 50 köbcentiméteres lökettérfogatú segédmotor-kerékpárokat veszélyesnek tartják, mivel azokkal nem lehet felvenni a városban közlekedők tempóját.

A szakpolitikus törvénymódosítást kezdeményezett, illetve határozati javaslatot nyújtott be az Országgyűlés elé a két ügyben. Reméljük, nem csak az őszi önkormányzati választások miatt hallunk ilyen ügyekről és a kormánynak is tetszenek az ötletek.

Forrás: MTI