Még legalább három év, mire megjelenik a Ford Mondeo következő generációja, de a brit Autoexpress már vázlatokat közöl az új autóról. Ahogy a Fiesta és a Focus, úgy az új Mondeo is világmodell lesz, azaz minimális eltéréssel Európában és Amerikában is szinte ugyanolyan kivitelben kerül piacra. Ettől függetlenül számos gyárban készül majd a jármű.

Ahogy a képek is mutatják, a Mondeo is a Ford új formatervezési irányzata szerint készül, amely a jövőre piacra kerülő új Focust is meghatározza. Marad az alsó hűtőnyílás trapéz formája, amely alapvetően meghatározza a kocsi látványát, de a hűtőmaszk mérete nő, a fényszórók pedig már nem oldal irányba lesznek nyúlánkak, inkább az utastér felé futnak. A korábbinál hangsúlyosabb sárvédőívek és vaskosabb C oszlop várható a következő Mondeón, ezzel sugározva az autó masszívságát.

Világautó lesz a Mondeo

A szedán és kombi mellett kupét is terveznek

A szedán és kombi mellett kupét is terveznek

Az utastér állítólag a Ford eddigi legfényűzőbb belső tere lesz, a gyártó szeretné elérni, hogy közelebb kerüljön az Audi-, BMW-, Mercedes-modellekhez. Modern fedélzeti rendszerek kerülnek az autóba, könnyebben csatlakozhatnak a hordozható elektronikai eszközök, számos megoldás hangvezérléssel lesz működtethető.

A sávelhagyásra vagy a holttérben haladó autóra figyelmeztető biztonsági rendszereket is megtaláljuk majd ugyanúgy, mint a tolatókamerát, de lesz a vezető éberségét ellenőrző eszköz is, amely jelez, ha a sofőr elpilledne.

Teljesen új padlólemezre épül a következő Mondeo, amely továbbra is elsőkerék-hajtással készül. Alkalmazzák majd a Focus nyomatékszabályozási rendszerét és a márka új kanyarstabilizátorát. A hagyományos helyett elektromos rásegítést kap a kormány.

A kínálat benzines és dízel oldalon is 1,6-os és 2,0 literes hengerűrtartalmú motorokra épül majd. A kisebbik benzines 150 és 180 lóerővel, a nagyobbik minimum 200 lóerővel örvendezteti meg vezetőjét. Dízelből 115, 140 és 170 lóerős változatok várhatóak.

A takarékos autózást fékenergia-visszatöltés, motorleállító rendszer, valamint aktív hűtés segíti majd. Utóbbinál a terelőlapok csak akkor nyitják a hűtőnyílást, ha az szükséges, egyéb esetben az autó kisebb légellenállással haladhat.

A továbbra is négy- és ötajtós, illetve kombi karosszériával is készülő autót először jövőre láthatjuk tanulmányként, majd 2013-ban kerülhet piacra. A pletykák szerint készül majd egy negyedik, kupé variáns is.