Malcolm Wilson, a Ford Focus WRC-t fejlesztő és gyártó M-Sport vezetője úgy nyilatkozott, töviről hegyire kielemezték a bulgáriai időeredményeket, és megtalálták, hol kell javítaniuk. Állítólag a befagyasztott fejlesztések ellenére sikerült változtatniuk az autón, hogy az gyorsabb legyen.
Négynapos tesztet szervezett a Ford a hétvégén következő Német-rali előtt. Jari-Matti Latvala egy napot Franciaországban vezette az autót, majd két napra átadta Mikko Hirvonennek, aki német utakon próbálgatta, majd zárásul újra Latvala ült a Focusba szintén a rali helyszínén.
Mikko Hirvonen tesztel:
„Csalódott voltam az eredményünket illetően Finnországban (kiesett – a szerk.), de ösztönző volt a sebességünk. A fejlesztések nyomán, amiket elvégeztünk, már alig várom, hogy lássam, mire leszünk képesek. A dobogóért akarok harcolni” – mondta Hirvonen, aki eddig hatszor indult a német futamon.
A verseny kiemelt fontosságú a Ford számára, mert a cég európai székhelye Kölnben van, ami mindössze 165 kilométerre van a verseny központjától, Triertől. Emellett Saarlouis, ahol a Focus utcai autót gyártják, csak 65 kilométerre. Így aztán igazán házi versenynek tekinthető.
Erre a futamra visszatér a Ford csapathoz egy régi ismerős, Francois Duval is. A belga, aki a Ford mellett a Citroën gyári csapatában is versenyzett, ezúttal a Stobart autóját vezetheti. Bár a csapatvezetés úgy nyilatkozott, hogy ez tisztán üzleti ügy, Duval bérli az autót, azért több lehet itt a háttérben.
Duval ugyanis az első számú csapattal tesztelt, ugyanazt az autót használva, amit Hirvonen is, pedig elvileg nem is ilyen, azaz 2009-es, hanem csak 2008-as autót kap majd. Összesen 280 kilométert tesztelhetett, ami azért nem semmi. A cél egyértelműen az lehet, hogy pontokat vegyen el a Citroëntől. Duval ugyanis aszfaltspecialista. Pályafutása során 83 vb-futamon indult, ezek közül egyet nyert meg és 14-szer állt dobogón. Németországban háromszor volt második, egyszer harmadik.
Francois Duval tesztel: