Első alkalommal látogat el Magyarországra a Lamborghini hivatalos márkakupája, a Lamborghini Blancpain Super Trofeo az augusztus 21-22-i Le Mans Series 1000 km of Hungaroring versenyhétvége keretében.

Magyar sztárok Lamborghinivel száguldanak 1
Magyar sztárok Lamborghinivel száguldanak 11


A sorozat hazai premierjén a Hungaroringen egyből két magyar pilótával is erősít a legendás olasz márka: Michelisz Norbert és Walter Csaba is beszállhat a világ leggyorsabb márkakupájának nevezett versenybe.

A Túraautó-világbajnokságban versenyző Michelisz tavaly október óta most először szerepel hazai közönség előtt a Hungaroringen. Partnere az 1-es rajtszámú autóban a Lamborghini hivatalos tesztpilótája, Giorgio Sanna lesz, aki az Olasz GT Bajnokságban is egy Lamborghini Super Trofeo volánja mögött köröz és részt vesz annak folyamatos fejlesztésében is.

„Mindig különleges egy ilyen autót vezetni, mint a Lamborghini Super Trofeo: ilyen erős géppel még sosem versenyeztem” – mondta Michelisz. „Igazi csemege számomra. A mezőnyben vannak erős, komoly múlttal rendelkező pilóták. Nagyon várom a futamokat és biztosan jól fogom érezni magamat!”

Magyar sztárok Lamborghinivel száguldanak 12


A hosszú távú versenyeken is induló Walter Csabának ez lesz a második komoly márkakupás szereplése augusztusban, hiszen a Magyar Nagydíj idején a Porsche Supercup mezőnyében is rajthoz állt. Walter csapattársa a 2-es rajtszámú Automobili Lamborghini VIP autóban a belga Stéphane Lémeret lesz, aki idén már versenyzett Csaba ellen a GT3 sorozatban.

„Nagyon jó egy 570 lóerős versenyautót vezetni és külön izgalommal tölt el, hogy még sohasem versenyeztem négykerék-hajtású autóval. Remélem, sikerül majd összeszokni a versenyzőtársakkal, és jó eredményt elérni!” – mondta Walter.

Egy versenyhétvégén három 40 perces futam szerepel a Lamborghini márkakupában, amelyeken a versenyzők ugyanolyan Lamborghini Gallardo 560-4 autókkal vesznek részt. A versenyautók ára 200 ezer euró.

A járművekben az utcai modellekkel megegyező 5,2 literes motor és négykerék-hajtás van, de verseny fékrendszerrel és állítható futóművel látják el, ugyanakkor a jobb stabilitás érdekében egy szárny kerül a motorházfedélre. A motorvezérlés módosítása nyomán a teljesítmény 10 lóerővel emelkedett, így 570 LE, miközben a sportkocsi tömege a versenyautóvá történt átalakítás során 110 kilóval csökkent.  

Ebből képzeljenek el huszonötöt a Hungaroring célegyenesében. Meg is van a program a hétvégére, nem?

További részletek, jegyárak ezen a linken.