Kazincbarcikán rendezték meg a hazai ralibajnokságnak hatodik futamát. Szép tájakon és pocsék utakon versenyezhetett volna a hazai ralimezőny. Ehhez képest az első osztályban is csupán ötvenhat nevező volt a megszokott kilencven-száz pároshoz képest.

Eldőlt a rali-OB 1
Eldőlt a rali-OB 31


Pedig voltak jó előjelek is. A Kakuszi testvérpár hozta a kis Fiesta S2000-t. Herczig Norberték megkapták a legfrissebb Fabia S2000-t is. Bútor Robi viszont nem indult, hiszen ő az előző versenyen begyűjtötte már az A csoportos bajnoki címet.

Az első napon hat éjszakai gyorsasági szakaszt rendeztek, ami igencsak megtizedelte a mezőnyt. Szombat reggelre csak harminchét páros maradt versenyben.

Reggel még a hétszeres magyar bajnok, Ifj Tóth János vezette a versenyt közel tíz másodperces előnnyel, de az utolsó kör előtt egy defekt és egy műszaki probléma hátrébb sorolta a Peugeot-s párost. Célba pedig már csak harminc induló jutott. A szombati nyolc gyorsasági igencsak megtépázta a mezőnyt.
Eldőlt a rali-OB 32 A pontversenyben élen álló Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa az utolsó, pécsi versenytől függetlenül Abszolút Magyar bajnoknak mondhatja magát. Megnyerték ezt a versenyt is, csakúgy, mint az elmúlt öt versenyből négyet.  Alapvetően gratulálnék nekik, de…

Asi-t nemritkán úgy is emlegetik, hogy a „csaló bácsi”. Asi a másodosztályban, a Suzuki kupában debütált 1998-ban. Ott kezdődött minden. Akkor még csak ügyeskedőnek hívták és rendkívüli tehetségét figyelték. Azóta többször is megbukott kisebb nagyobb csalásokkal.

Eldőlt a rali-OB 33


Hol a pályát rövidítette le egy-két kanyarral, hol a turbó szelepét hegesztették fixre. Sajnos voltak komolyabb eltiltásai is. 2006 első versenyén nem tudott elrajtolni, mert rajtakapták tiltott pályabejáráson. A legelszomorítóbb még is az volt, amikor egy kerékkulccsal megütötte egy versenyző társát.

Igaz, egy defekt után mindenkinek magasabb a pulzusa, de egy leendő bajnok tehet ilyet? Féléves eltiltást kapott érte.

Mielőtt bárki csúnyákat mondana rám egy dolgot azért szeretnék leszögezni. Asi úgy ismeri az autóját, mint senki más. Képes higgadtan, hibátlanul vezetni. Tisztában van az autója és a saját maga korlátaival. Egy szó, mint száz: Asi nagyon-nagyon jó pilóta. Sajnálom, hogy mégis benne van gratulációmban a DE. Tudom, hogy évek múltán már csak az eredményeknek lesz nyoma és már senki nem fog emlékezni arra, hogyan is lett bajnok.
 
Közel húsz éve minden évben boldogan gratuláltam a győztesnek. Büszke voltam rá és tiszteltem az eredményüket. Sajnos ennek most vége. Ott voltam a célban, láttam pezsgőzni, örülni, de szomorú lettem.
Eldőlt a rali-OB 34