Elkészült a világ első sorozatgyártású dízel-hibrid hajtású járműve. A Peugeot 3008 HYbrid4 négy liternél is kevesebbet fogyaszt, miközben 200 lóerős. Az ötlet viszonylag kézenfekvő, de eddig senki nem valósította meg, benzines helyett dízelmotort társítani elektromossal, s így alkotni hibrid hajtóművet.
A Peugeot 3008 HYbrid4 orrába 2,0 literes dízelmotor került, a változó geometriájú turbóval szerelt motor maximális teljesítménye 163 lóerő, míg nyomatéka eléri a 300 Nm-t. Az állandó mágneses szinkronmotor a jármű hátuljába került. Tartós teljesítménye 20 kW (27 LE), ám rövid időre 27 kW (37 LE) csúcsteljesítményt is képes produkálni. Forgatónyomatéka az előbbiek analógiájára 100, illetve 200 Nm.
Az értékek összeadásából alakul ki a 200 lóerős csúcsteljesítmény, illetve az 500 Nm-es nyomaték. Bár egyelőre menetdinamikai adatokat nem hozott nyilvánosságra a Peugeot, ilyen mértékű nyomatékkal minden bizonnyal kiemelkedően rugalmas a 3008. Azt viszont már tudjuk, hogy 3,8 literes átlagfogyasztásra képes, miközben CO2-kibocsátása csak 99 gramm kilométerenként.
A villanymotor számára a csomagtartó alatt elhelyezett Ni-MH akkumulátorok biztosítanak energiát. A gyár számításai szerint középtávon ez az akkumulátortípus a legkedvezőbb a költségek és a nagysorozatú gyártás szempontjából.
A telepeket maga a jármű tölti, lassításkor generátorként működik a villanymotor és elektromos árammá alakítja át az autó mozgási energiáját. A fogyasztáscsökkentés érdekében Stop&Start rendszerrel is ellátják a szabadidő-autót, amelynek benzinmotorja így például piros lámpánál állva nem működik.
Nem véletlen a 4-es a jármű nevében, az ugyanis képes összekerékhajtásúként üzemelni, a benzinmotor hajtja az első, a villanymotor a hátsó tengelyt. A rendszert kormányról kapcsolható, elektronikus felügyeletű, hatfokozatú robotváltó fogja össze.
Négyféle hajtásmód közül választhat a vezető. Auto mód esetén az elektronika felügyeli önműködően az egész rendszert, beleértve az átváltást a dízel és a villanymotor között. ZEV módban (Zero Emission Vehicle) villanyautóként üzemel a jármű, a dízelmotor csak erőteljes gyorsítás igénye esetén indul be.
Összkerékhajtású mód (4WD) választásakor a két motor a lehető legnagyobb mértékben együttműködik, a hátsó kerekeket a villanymotor hajtja, az elsőket pedig a dízel. Sport mód esetén magasabb fordulatszámnál történnek a sebességváltások, mindkét motor a maximális teljesítmény biztosítására törekszik.
A látványban a többi Peugeot 3008-cal szinte azonos Hybrid4 ősszel, a Párizsi Autószalonon áll a nagyközönség elé, az európai kereskedelmi forgalmazás várhatóan 2011 tavaszán indul. A technika természetesen bekerül más modellekbe is, így jövőre az 508-asból is lesz dízel-hibrid variáns.