A Volkswagen egy Scirocco előfutó autót biztosított a hétvégi rali-világbajnoki futamhoz Németországban. Az autót Carlos Sainz és Nasser Al-Attiyah vezették, nem véletlenül. A 2010-es Dakar-rali első két helyezettjének épp arra volt dolga…
A Német-ralihoz időzítve mutatták be a Race Touareg 3-at, a 2009-es és 2010-es Dakar-ralit megnyerő versenyautó új változatát. Az eseményre a verseny központjául szolgáló Trier (A legrégibb német város) 2000 éves amfiteátrumában került sor.
Elsősorban természetesen a versenyautó karosszériájának aktualizálásáról van szó, hiszen év elején bemutatkozott a Touareg új generációja. A csővázas versenyautóhoz szénszálas műanyagból (karbonból és kevlárból) formáztak új külsőt, amelyet szélcsatornában alakítottak véglegesre. Teljesen új a hűtőmaszk, az ablakok íve és természetesen a lámpák is.
Továbbra is 2,5 literes dízelmotor dolgozik a Race Touaregben, de a teljesítménye 10 lóerővel bővült, azaz 310 lovas, miközben a fejlesztés során a fogyasztását sikerült csökkenteni. A Touareg a 600 Nm nyomatékú motorral 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 188 km/óra.
Tekintve, hogy az utóbbi években nemcsak sivatagban, de magas hegyek között is fut a Dakar-rali útvonala, változtattak a motor hangolásán, amely így kevésbé gyengül el az oxigénben ritkább magaslati levegőben. Emellett módosították az autó hűtését is, új a töltőlevegő-hűtő, a lengéscsillapító-hűtő és az üzemanyaghűtő is, ami tovább javítja a teljesítményt a forró versenyeken.
Továbbfejlesztett, ötfokozatú, szekvenciális sebességváltón és három önzáró differenciálmű alkalmazásával jut a nyomaték a kerekekhez. A speciális BF Goodrich 235/85 R16-os abroncsok útfogását kerekenként két-két lengéscsillapító biztosítja.
Az új autóval természetesen ugyanaz a Volkswagen célja, ismét megnyerni a világ legnehezebbnek tartott tereprali versenyét, amelyen a márka szerzett először abszolút elsőséget dízel autóval.