Bár látványra igencsak sportos, az Audi A1-ből még nincs igazán ütős variáns. A német autógyár legkisebb modellje maximum 122 lóerős motorral rendelhető jelenleg. Hamarosan azonban elkészül a sportváltozat, az S1 pedig felveheti a versenyt a MINI Cooper S-sel.
 

Közel 200 lóerős lesz
Egyedi lökhárítók és akár 18 colos felnik díszítik

Egyedi lökhárítók és akár 18 colos felnik díszítik

Egyedi lökhárítók és akár 18 colos felnik díszítik


Ahogy unokatestvérei, a Volkswagen Polo GTi és a Škoda Fabia RS, úgy az S1 is a VW-konszern 1,4-es, kettős feltöltésű motorját használja majd. A turbóval és kompresszorral is megtámogatott benzinmotor állítólag az Audiban nem 180 lóerős, hanem nagyjából 5-10 lóerővel erősebb lesz, ezzel is biztosítva a prémiumvásárlóknak egy kis pluszt.

Bár a korai pletykák még quattro hajtásról szóltak, az autó elsőkerék-hajtással készül és csak hétfokozatú, duplakuplungos automatával szerelik. Nagyjából 6,9 másodperc alatt gyorsul majd álló helyzetből százra, végsebessége pedig 235 km/óra körül alakul.

Természetesen az erős motor mellé feszesebb futómű és harapósabb fékek járnak, de nem marad el a látvány doppingolása sem. A jármű nagyjából úgy néz majd ki, mint a Wörthersee tuningtalálkozóra készített tanulmányok.

Szériában jár hozzá a 17 colos, könnyűfém felni, de felárért 18-as is elérhető lesz, az egyedi lökhárítók mellett a látványos kipufogó dobogtatja meg a sportosabb vevők szívét. A tetőív az S1-nél követi az autó színét. Az utastérbe sportülések, sportkormány kerül, illetve elsősorban alumínium és karbon díszíti a műszerfalat. 

Az Audi S1 hivatalos bemutatója október legelején a Párizsi Autószalonon lesz, a forgalmazása 2011 elején indul.