Jövőre várható a Volkswagen új kisautójának bemutatkozása. Az up! tanulmány nyomán megvalósuló járműről eddig csak olyan kémfotók jelentek meg, amelyeken egy átszabott Polo karosszériájába rejtve tesztelték a technikát. Most először azonban már a saját kasztnijával fotózták le a kocsit.
A kémfotósok leírása szerint, a többféle motorral szerelt járműveket éppen az USA-ban, a kiemelkedően forró Death Valleyben tesztelik. A motorok, a hűtés és a légkondicionálás működése kap ilyenkor kiemelkedő terhelést.
A kisautó elvi alapját a 2007-ben bemutatott up! tanulmány adja, de valójában semmi közük nem lesz egymáshoz.
Az eredeti tervekkel ellentétben a Volkswagen mégsem farmotoros, hátsókerék-hajtású autót készít, hanem marad a tőle megszokott, orrmotor-fronthajtás kombinációnál. Bár a képeken a háromajtós variánst láthatjuk, a Volkswagen már megerősítette, hogy készül majd nyúlánkabb, ötajtós kivitel is, amely áruszállítóként is kapható lesz.
Amellett, hogy az autóba bekerülnek a már ma is ismert 1,2-es TDI dízel és 1,2 TSI benzinmotorok, új kis hengerűrtartalmú, háromhengeres motorokat fejlesztenek a típushoz. 0,8 és 1,0 literes hengerűrtartalomról is pletykálnak. Ám ezekkel sem lesz erőtlen, mert állítólag igazán könnyű konstrukciót sikerült építeni.
Nagyjából 2013-ban kerülhet piacra a típus elektromos hajtással szerelt változata. Ennek technikáját már több tanulmányban vázolta a Volkswagen. A legutóbb taxiként látott villanyautó motorjának teljesítménye 68 lóerő, ugyanakkor 115 lovas csúcsra is képes. Ezzel 120 km/órás csúcssebességet érhet el a Lupóként és up!-ként is hívott jármű, amely egyetlen feltöltéssel 300 kilométert képes megtenni.