Elkészült a Citroën nemrég életre keltett prémiummodelljeit összefogó DS sorozat második tagja, a DS3 után itt a DS4. Az autó a tavasszal leleplezett High Rider tanulmányautó sorozatgyártású változata.
Az új C4-re épülő, annak padlólemezét, motorjait és egyéb technikai megoldásait használó DS4 4,27 méter hosszú, 1,81 méter széles, magasassága pedig 1,5 méter. A kerekei – amelyek akár 19 colosak is lehetnek – igazán közel vannak az autó sarkaihoz, ami jó stabilitást és vezethetőséget ígér. A csomagtartója 370 literes.
Míg a C4 inkább a német modellekhez hasonlóan, feszesen sportos megjelenésű, a DS4-ben sokkal több a franciás elegancia, különcség. Ennek ellenére egyáltalán nem megosztó az autó, a nagy tömegek számára szerethetőnek tűnik, különösen látványos részletekkel. Számos helyen találkozunk krómdíszítéssel, ezek közül a hátsó lökhárítóban látható, az oldalankénti kipufogót hangsúlyozó a legötletesebb.
A DS4 igyekszik kupénak mutatni magát, épp ezért a két hátsó ajtajáról a kilincseket a C oszlophoz rejtették. Az autó ugyan egy kompakt ötajtós, némi szabadidő-autó jelleget így is felfedezhetünk, köszönhetően a sárvédők erőteljes domborításának. Nem hiányzik a LED-es nappali menetvény sem, ködlámpák körül láthatóak.
A 2+2 ajtós kialakítás ellenére az utasteret ötszemélyesnek ígéri a francia gyártó. Ha valóságban nem is feltétlenül kiemelkedően tágas, de annak látszik majd, mivel panoráma szélvédővel szerelik a DS4-et. Belül prémiumminőség fogadja az utasokat, a megrendeléskor ötféle bőrkombináció közül lehet válogatni, akár többszínű kialakítás is kérhető. A bőrből az ülések mellett a műszerfalra és az ajtókra is jut. A minőségi érzést a többfelé látható krómbetétek javítják.
Bemutatásakor ötféle, az Euro5-ös emissziós normának is megfelelő motorral készül a DS4. Dízelből kétféle, 1,6-os és 2,0 literes kerülhet a kocsiba, előbbi 112, utóbbi 163 lóerős. A gyengébb második generációs start-stop rendszerrel szerelve e-HDi kivitelben is készül. Benzinmotorból csak 1,6-os lesz, a szívó változat 120 lóerős, míg turbóval lélegeztetve 155, illetve 200 lóerővel. Mindegyik motor készül hatfokozatú manuális és automata sebességváltóval.
Az ABS mellé elektronikus fékerőelosztót, vészfékasszisztenst kap a DS4, miközben az intelligens kipörgésgátló és a menetstabilizáló sem hiányzik. A kényelmi felszereltség részeként holttérfigyelő rendszer is kerül az autóba.
Az új DS4 októberben a Párizsi Autószalonon áll a nagyközönség elé először, értékesítése azonban csak később, valamikor 2011-ben kezdődik.