A Jaguar drágább modelljei, az XJ és az XF viszonylag újak, így könnyedén versenyezhetnek a német prémiumgyártók termékeivel, nem úgy lentebb. A 2001-től készülő X-Type gyártását utód nélkül megszüntette a Jaguar. A brit gyárat jelenleg birtokló Tata ügyvezetője, Carl-Peter Forster azonban az Autoexpressnek elárulta, már fejlesztik az új modellt.
Míg elődje a Ford Mondeo alapjait használta, addig az új jármű egy új fejlesztésű alumínium padlólemezre épül, amelyre nagyrészt alumíniumból készülő karosszéria kerül. A Jaguar célja ugyanis az, hogy a kategória legkönnyebb, illetve legjobban vezethető autóját építse meg. Az új modell visszatér a Jaguar hagyományaihoz és a jelenlegi modellel ellentétben nem első-, illetve négykerék-hajtással készül, hanem a hátsó kerekeket forgatja a motor.
Ez az új platform nem egyedül az új X-Type-nak készül, de moduláris kialakítása révén alkalmas a következő generációs XF és XK modellekhez is.
A Hármas BMW ellenfelének szánt modellbe választható lesz V6-os motor is, de a fogyasztáscsökkentés jegyében két új négyhengeres motor készül hozzá. A 2,0 literes dízel- és benzines motorok mellett a 2015-re elkészülő hibrid variáns segít csökkenteni a márka flottafogyasztását. Utóbbiban a 3,0 literes dízelmotor mellé társítanak egy, a sebességváltóba integrált elektromos motort.
A Jaguar új négyajtósa 2012-ben kerülhet a piacra. Elkészítése különösen fontos, hiszen ez lesz a legnagyobb darabszámban fogyó modelljük, így a gyár biztos jövőjének záloga.