Szeptemberben futnak be az elsők a szalonokba. Nem feltűnő, de az új Swift nem modellfrissítés, hanem új generáció
Sokat javulhat a hazai Swiftek biztonsági felszereltsége

Sokat javulhat a hazai Swiftek biztonsági felszereltsége

Sokat javulhat a hazai Swiftek biztonsági felszereltsége


Alakul az új Swift ára, de az importőr még nem árult el konkrétumokat. Egy hónap múlva többet tudunk majd: a negyedik generáció várhatóan októbertől lesz megvásárolható a magyarországi márkakereskedésekben.

Bővül a biztonsági felszereltség

Több fővárosi márkakereskedést is megkerestünk a Swift ára ügyében, de a szalonokban sem tudtak közelebbit mondani annál, hogy a legelső bemutató-autók még szeptember folyamán megérkeznek.

A pontos felszereltséget a Suzuki később hozza nyilvánosságra, de információink szerint a biztonsági extrák száma lényegesen bővülni fog.

5,0 liter a benzines, 4,2 a dízel átlagfogyasztása

5,0 liter a benzines, 4,2 a dízel átlagfogyasztása

Németországban 3,9 millió Ft az ötajtós Swift 1,2

Németországban 3,9 millió Ft az ötajtós Swift 1,2

Németországban 13 590 euró (3,9 millió Ft) az ötajtós Swift 1,2 listaára, légkondival, ESP-vel, hét légzsákkal


Sok hazai Swiftben is lesz ESP és az alapmodell vásárlóinak sem kell sem beérniük két légzsákkal, mint jelenleg.

Angliában 3,5 millió Ft

Nyugat-Európában már ismertek az összegek. Nagy-Britanniában például a háromajtós, ott SZ2-nek hívott alapkivitel 9995 fonttól kapható.

Az átszámítva 3,5 millió forintos összegért egy első, oldalsó és függönylégzsákkal felszerelt, menetstabilizáló elektronikával is ellátott autót kap a brit vásárló.

Forintra felszorozva Németországban is drága a legolcsóbb Swift.

Teutonföldön 10 990 euró (3,15 millió forint) a légkondis, hét légzsákos, ESP-s belépőmodell listaára, az ötajtósért minimum 13 590 eurót kell kifizetni, ami 3,9 millió forintként még rémisztőbben hangzik. De az eltérő adótartalom és felszereltség okán sosem érdemes a külföldi alapárakból kiindulni.

Egy dízel, egy benzines

Induláskor a Swift kétféle motorral lesz megvásárolható. Az eddig ezerhármast leváltó, 1,2 literes benzinmotor a Splash motorján alapul.

Maximális teljesítménye 94 lóerő, az új Swift a szabványos mérési ciklusban 5,0 litert fogyaszt vele átlagosan 100 kilométerre.

A másik motor a 75 lóerős 1,3 DDIS dízel. Ennek átlagfogyasztása a mérési ciklusban 4,2 liter százon, amihez 109 g/km szén-dioxid-kibocsátás tartozik. A benzines emissziója is igen alacsony, az átlagfogyasztással kalkulálva 116 g/km.