A lényeg: itt az Auris HSD, vagyis a hibrid Auris. A Prius fullhibrid rendszerével szerelt kompakt autót külföldön már vezettük; aki esetleg nem olvasta el, milyen a kocsi, most ide kattintva pótolhatja.

Kisebb, konzervatívabb és olcsóbb a Priusnál. Hibridrendszere 136 lóerős. A nagyobb, jól felszerelt dízel kompaktok ellen indul harcba.
Angliában szerelik össze, Európa első hibridautó-gyártósorán

Angliában szerelik össze, Európa első hibridautó-gyártósorán

Angliában szerelik össze, Európa első hibridautó-gyártósorán


Mai többletinformációnk mindössze az Auris hibrid ára. Nos, a legolcsóbb, Luna felszereltségű modell 5 990 000 forintba kerül. Ezért a pénzért hét légzsák, távirányítós központi zár, négy villanyablak, hat hangszórós, MP3-as hifi, automata klíma, alufelni és a hibridséget messziről is jól láthatóvá tévő LED-es nappali menetjelző fény jár az Aurishoz.

370 ezer forint a Sol felszereltség felára. Ebben a kocsiban már Bluetooth kihangosító, kulcs nélküli nyitás-indítás, tempomat, eső- és sötétedésérzékelő, valamint tolatókamera is van. A legdrágább a Sol NAVI, mely 6 680 000 forintért meglepő módon navigációs rendszert is tartalmaz, plusz még csipogó radart a tolatókamera mellé.

Hátul az akku, elöl a benzin- és villanymotor, a generátor és a vezérlőrendszer

Hátul az akku, elöl a benzin- és villanymotor, a generátor és a vezérlőrendszer

Hátul az akku, elöl a benzin- és villanymotor, a generátor és a vezérlőrendszer


Ezzel az Auris jó másfél millió forinttal olcsóbb a kicsit nagyobb Priusnál. Akinek eddig csak az ár volt az akadály egy hibridautó megvásárlásában a benzinfaló vagy koromokádó szörnyetegek helyett, most már indulhat is a Toyota-szalonokba.

Meg az is, aki inkább városba keres autót, konzervatív, szerény és inkább élvezője, semmint lelkes misszionáriusa akar lenni a hibridtechnológiának. A Toyota szerint ugyanis főleg ilyen emberek vásárolják majd az Auris HSD-t. Azok, akiknek a Prius túl modern, túl hivalkodó, túl űrhajós volt.

A Toyota idén 50 darab Auris eladását tervezi a magyar piacon. Távlati terveik már nagyra törőbbek. 2015-re szeretnék elérni, hogy minden modelljükből legyen hibridváltozat is.

Egy Toyota-fejes titkai

A sajtótájékoztatón jelen volt Duncan McMath, a Toyota európai termék- és marketingvezetője is. Pár újságírói kérdés, pár diplomatikus válasz:
Mi lesz a következő hibrid modell a Toyotánál?
– Nos, ezt még nem mondhatom meg, a Párizsi Autószalonon mutatjuk majd be az autót. De az Aurisnál kisebb modellről van szó. :-)
– Mit gondol az Auris hibridről, úgy érzi, helyes lépés volt a megalkotása a hibridautók terjedése szempontjából?
– Sokan szeretnének hibridautót, de nem szeretik a túl modern Priust. (Édesanyám is így van ezzel.) Nekik szól az Auris.

Sokkal autószerűbb belül, mint a Prius

Sokkal autószerűbb belül, mint a Prius

Sokkal autószerűbb belül, mint a Prius


– Milyen marketingeszközökkel népszerűsítik majd Európában az Auris HSD-t?
– El kell magyaráznunk, hogy milyen előnyei vannak a hibridautóknak: egyszerű technika, olcsó fenntartás; alig kopik a fék, a magas nyomású spéci gumi is tartós. Addig kell hangsúlyoznunk az előnyöket, amíg megvannak, idővel úgyis egyre több és több autó lesz hibridüzemű.
– Mit gondol, mennyi idő alatt szorítják ki a hibridautók a hagyományos belső égésű motoros kocsikat?
– A hibridtechnológia 5-10 éven belül minden kategóriába beszivárog. A legnagyobb kihívás a nagy teljesítményű villanymotor és az ezt kiszolgáló akkumulátor szériaérett változatának előállítása.
– Más téma: a Toyota mind a WRC-ből, mind a Forma 1-ből kivonult. A közeljövőben várható valamiféle nagy visszatérés?
– Pillanatnyilag nincs pénz ilyen tevékenységre azon a szinten, amin egy Toyotának az ilyesmit művelnie kell. Másra kell most fókuszálnunk, ezekben a sportágakban pedig egy ekkora cégnek, mint mi, csak a győzelemért érdemes indulni. Nem hivatalos véleményem: pár éven belül a raliban azért ismét várható a Toyota felbukkanása.