A Főpolgármesteri Hivatal tájékoztatása szerint a Károly körút VII. kerületi oldala továbbra is munkaterület marad a Dohány utcától a Király utcáig, a Dohány utca és az Astoria közötti szakaszon azonban a forgalom ismét kétszer két sávon, a Károly körút mindkét oldalán haladhat majd.
Újra rá lehet majd kanyarodni jobbra, kis ívben a Rákóczi útra az Erzsébet híd felé, a Király utcából jelzőlámpás csomópont segítségével minden irányba ki lehet majd hajtani.
A Madách tér csak a VII. kerület felől, hátulról, míg a Harmincad utca és a Bárczy István utca csak a Bajcsy-Zsilinszky út és a Király utca felől közelíthető meg. A Gerlóczy utcába csak a Bajcsy-Zsilinszky út felől érkezve lehet behajtani, a kihajtás azonban – a meglévő jelzőlámpa segítségével – mindkét irányba lehetséges lesz – olvasható a hivatal közleményében.
A 9-es buszok közlekedése változatlan marad, azaz a buszok a Deák téren, az V. kerületi oldalról visszakanyarodnak a villamos-végállomás mögött a vágányokra, és a villamossíneket használva közlekednek.
A Budapest Szíve Program részeként megvalósuló „Reprezentatív Kaputérség kiépítése I. ütem” elnevezésű projekt munkálatai még június 22-én vízcsőcserével kezdődtek. A fent vázolt forgalmi állapot várhatóan 2010. október 10-ig marad érvényben.
A program közlekedési célkitűzése a belváros jelentős terhét jelentő átmenő gépjárműforgalom csökkentése, a gyalogos és kerékpáros közlekedés elősegítése.
Forrás: MTI