Hét év után megújult a Bentley Continental GT. A márciusban látott kémfotók után itt vannak az első hivatalos fotók a felfrissített luxuskupéról.
Természetesen az autó alapjaiban nem változott, ugyanaz a kissé felfújt bogárra hasonlító, de mégis elegáns négykerekű, ami korábban is volt. A részleteket azonban úgy változtatták meg, hogy jobban hasonlítson az új csúcsmodellre, a Mulsanne-re. Újak a fényszórói, most a külsők nagyobbak, mint a belső pár. Más a hűtőmaszk, a lökhárító, de megváltoztak a sárvédői és a visszapillantó tükör is. Hátul a lökhárító, a csomagtérfedél és a lámpák alakultak át.
Amellett, hogy az utastér számára új anyagokat dolgoztak ki és kissé módosult a műszeregység, illetve az első ülések átalakításával több helyet biztosítanak a hátul utazóknak, a fő újdonság a nyolccolos monitor a középkonzolon. A fedélzeti rendszerek használatát lehetővé tevő eszköz érintőképernyős és a Google Maps is fut rajta. Nem hiányzik persze a kitűnő hifi sem.
Ezzel párhuzamosan a technika is fejlődött. Maradt a Volkswagen eredetű, 6,0 literes, W12-es duplaturbós motor, de a teljesítmény 560-ról 575 lóerőre emelkedett, miközben a maximális nyomaték 650 Nm helyett 700 Nm. A kocsiba továbbfejlesztett négykerék-hajtás és módosított, hatfokozatú automata váltó kerül. Előbbi már nem 50:50, hanem 60:40 arányban osztja el a nyomatékot a hátsó és első kerekek között alaphelyzetben, utóbbi pedig képes egyből két fokozatot is visszaváltani.
Természetesen a motorban – amely bioetanollal is üzemelhet – még bőven van tartalék, hiszen a korábbi sportváltozat, a Speed ennél is erősebb volt, vélhetően, ha az is felfrissül, akkor az már 620 lóerő körül lesz.
Gyorsulásban azonban már most is jobb elődjeinél az új Continental GT, hiszen 2,3 tonnás tömegét meghazudtolva 4,6 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/órát. A végsebessége 318 km/óra.
A Bentley közlemény legérdekesebb része azonban az, hogy 2011 végétől a modell elérhető lesz egy jóval takarékosabb, 4,0 literes, V8-as motorral is. Bár a Passatban volt a Volkswagennek egy hasonló (az W volt) motorja, de ez nem az, az újat a Bentley mérnökei tervezték. A Crewe-ben készülő motor egyik előnye a 12 hengereshez mért 40 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátása lesz, ugyanakkor jelentősen bővítheti a vevőkört, mivel jóval olcsóbbnak ígérik, mint testvérét.
A most bemutatott újdonságok vélhetően a következő egy éven belül átkerülnek a Continental sorozat többi tagjára, a kabrióra és a négyajtós Flying Spurra is.