Beteg, privát Solberg veri a gyári ászokat 1
A Japán-rali pénteki programja

SS3 Iwanke Long 1 – 26,92 km
SS4 Sikot 1 – 27,76 km
SS5 Koyka 1 – 3,55 km

Szerviz

SS6 Iwanke Long 2 – 26,92 km
SS7 Sikot 2 – 27,76 km
SS8 Koyka 2 – 3,55 km
SS9 SSS Sapporo 3 – 1,57 km
SS10 SSS Sapporo 4 – 1,57 km

Petter Solberg a 2005-ös Brit-rali óta nem nyert futamot, de ez könnyen megváltozhat ezen a hétvégén. A norvég az élen áll a Japán-ralin, a rali-világbajnokság tizedik futamán. A saját csapatában induló Solberg a reggeli első két szakaszt megnyerve állt az élre, majd az előnyét őrizve hajtott egész nap, úgyhogy csak egyszer csúszott le a szakaszok végi dobogóról. A nap végén pedig a két szuperspeciál közül a másodikon ismét a leggyorsabb volt.

Solberg teljesítményét nemcsak az teszi különlegessé, hogy a gyári csapatokhoz képest töredék pénzből versenyez, de beteg is, lázzal szenved, az is kérdéses volt, rajthoz tud-e állni. „Nem volt könnyű nap” – mesélte. „Most már sokkal jobban érzem magam, de nagyon nehéz úgy, ha nem vagy jól és nincs annyi energiád, mint amennyire szükséged lenne. A szakaszok borzalmasak, de én elégedett vagyok. A tempónk megvan, most már csak nagyobb probléma nélkül be kell fejeznünk a versenyt.” 

Beteg, privát Solberg veri a gyári ászokat 35


„Ez Japán, ez Peter” – mondta a Solberg Team vezetője, Ken Rees.” Imádja Japánt és azért jött, hogy megnyerje ezt a versenyt, és meg is próbálja. Szerintem ő is meglepődött az ő és a többiek közötti különbségen ma reggel. Délután egy kicsit lassabbak voltunk, de csak azért, mert a terep sokkal durvább volt és vigyáznunk kell az autóra. Nekünk nincs pénzünk, hogy vadiúj alkatrészeket tegyünk az autóba, mint mindenki más.”

Ahogy az várható volt, a Ford ezen a versenyen ismét erős formát mutat. Főként délután voltak igazán gyorsak, mindhárom murvás szakaszt ők nyerték. Mikko Hirvonen kettőt, Jari-Matti Latvala egyet. Ennek köszönhetően Hirvonen feljött a második helyre, megelőzve Sebastien Ogier-t (Citroën), de Latvala is már csak egy másodpercnyire van a franciától.

„Remekül mentünk ma” – értékelt Hirvonen. „Nem akartam túl gyorsan menni, túl hamar, szóval szépen lassan építettem fel a tempómat és most már kezd egészen jó lenni. Napközben nem is változtattunk semmit a beállításokon. Meglátjuk, mit tudunk tenni holnap.”

Beteg, privát Solberg veri a gyári ászokat 36

Bár Ogier szenved a durva talaj miatt, remek formát mutat második versenyén, amelyet a Citroën első számú csapatában teljesít. Jelenleg második, míg hatszoros bajnok csapattársa, Sebastien Loeb csak a hatodik.

„Az autó remek, de kissé változtattunk rajta délutánra, hogy hozzáigazítsuk a beállítást a szakaszokhoz. Nagyon rosszak voltak a pályák délután, nem volt egyszerű. Ezért aztán elégedett is vagyok.”

Amellett, hogy Loeb autójában megsérült az egyik első lengéscsillapító, a címvédő nem a műszaki hibára fogja lassúságát. „Nagyon nehéz volt a mai napom” – mondta. „Nincs magyarázatom. Pedig keményen hajtottam. A rajtpozíció is lehet az ok. Holnap jobb helyről indulok, meglátjuk, hogy mennyit számít ez és mennyit az én vezetésem.”

Beteg, privát Solberg veri a gyári ászokat 37

Nem zárt jó napot a Citroën Junior Csapat sem, Dani Sordónak és Kimi Räikkönennek gondja volt az erőátvitellel. A volt Forma-1-es pilótának már délelőtt előjött a hiba, a szűk kanyarokban mindig megtorpant a C4 WRC. Eleinte váltóhibára gyanakodtak, de a napközbeni szervizben végül csak az első differenciálművet kellett kicserélni.

Sordo délután kezdett panaszkodni: „olyan, mintha az első kerekeknél nem lenne erő”, és valóban, a szervizben megállapították, hogy a váltóból folyamatosan szivárgott az olaj és az első differenciálmű nem működött. A hiba meg is bosszulta magát, a spanyol egyetlen szakasz alatt a harmadikról az ötödik helyre csúszott vissza, Räikkönen pedig az első mai szakasz után az utolsó helyre került a WRC-k között. A váltócsere után sokat javult, 5., 6. időket autózott, de hátránya addigra tetemesre duzzadt.

Beteg, privát Solberg veri a gyári ászokat 38

Ahogy Finnországban, úgy most is csúnyán összetörte autóját a Ford harmadik gyári versenyzője, Khalid Al Qassimi. A Focus már az első szakaszon, 1,2 kilométer után lecsúszott az útról és fának csapódott. Qassimi, aki navigátorával együtt sértetlenül megúszta az esetet, természetesen csalódott, de igazán az bosszantotta, hogy az utánuk következő autó (Martin Prokop) nem állt meg segíteni, pedig akkor még nem tudtak kimászni az összetört autóból, és nem mutatták fel az OK táblát. Qassimi szerint Prokop még neki is ment a kocsijuknak, ezt az érintett tagadta.

A Japán-rali állása a pénteki nap végén (10/26)

1.  Petter Solberg      Citroën  1 ó 13 p 31.2 mp
2.  Mikko Hirvonen      Ford         + 9.4 mp
3.  Sebastien Ogier     Citroën     + 21.3 mp
4.  Jari-Matti Latvala  Ford        + 22.4 mp
5.  Dani Sordo          Citroën     + 36.5 mp
6.  Sebastien Loeb      Citroën     + 54.5 mp
7.  Henning Solberg     Ford      + 1 p 22.2  mp
8.  Matthew Wilson      Ford      + 3 p 6.9 mp
9.  Federico Villagra   Ford      + 3 p 46.5 mp
10. Kimi Räikkönen      Citroën   + 4 p 3.1 mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.

Rajongókból nincs hiány: