Érdekes fejleményre bukkantunk, egy másik anyag elkészítésekor. A Volkswagen Passat, korábbi hírünkkel ellentétben nem egy erős felújításon esik át, hanem egy teljesen új modell mutatkozik be ősszel a Párizsi Autószalonon. A német gyár öt év után nyugdíjazza a jelenlegi modellt, ami azért szokatlan.
Most hozta nyilvánosságra a 2011. Év Autója választás teljes nevezőlistáját a szervezet. A korábbi lista negyvenegy tagúra bővül. A 23 ország 59 tagú zsűrijének tagjai így szavazhatnak az Audi A7, a BMW 5-ös, a Hyundai ix20, a Mercedes-Benz CLS, a Mitsubishi i-MiEV (és francia testvérei), a Peugeot RCZ, a Porsche Cayenne, a Renault Latitude, a Renault Fluence, a Renault Wind és a Volkswagen Passat modellekre is.
És most jön a fekete leves. Olyan modell indulhat az Év Autója díjért, amelyet a szavazáskor legalább öt európai országban forgalmaznak és minimum évi 5000 darab elkel belőle. És kikötés, hogy új modellnek kell lennie. Mint Gajdán Miklóstól, az autóMagazin újságírójától, a szavazás egyik zsűritagjától megtudtuk, még az sem megengedett, hogy új karosszériavariánssal nevezzen az autógyártó.
Vagyis ez a Passat egy új modell.
Valószínűleg így a szedán és kombi karosszériával is bemutatkozó autó lesz az első Volkswagen-modell, amely a konszern új moduláris padlólemezére épül. Ez az új fejlesztés lehetővé teszi többféle motor, benzines, dízel, hibrid, elektromos, illetve első- és összkerékhajtás használatát is, ugyanakkor jelentősen költséghatékony.
A különleges padlólemez sokféle nyom- és tengelytávolság alkalmazásához megfelelő, így a VW-konszern várhatóan 60 modellnél is beveti. Ennek köszönhetően sok millió jármű alkatrészei 65-70 százalékban azonosak lehetnek.
Eltűnik a Passat kínálatából a régi 1,6-os szívómotor, helyét az 1,2 literes, 105 lóerős turbós veszi át. Emellett a benzinesek között 1,4, 1,8 és 2,0 literes turbómotorok sorakoznak. Várhatóan a csúcsmodellbe, a Passat R-be 3,0 literes, kompresszoros blokk kerül.
Dízelfronton nem változik a kínálat, 1,6 és 2,0 liter hengerűrtartalmú motorok kerülnek az autóba 105-170 lóerő közötti teljesítménnyel.