Összefogva a Müncheni Műszaki Egyetemmel, a Közlekedési Minisztériummal, az áramszolgáltatóval stb., az Audi új projektet indít, 20 darab villanyautót üzemeltetnek Münchenben. Az autók a tavasszal bemutatott A1 e-tron tanulmánynak megfelelőek, de ahogy a közlemény fogalmaz: széria közeliek.
A járműveket villanymotor mozgatja, amelyet a hátsó tengely előtt elhelyezett akkumulátor lát el árammal. A villanymotor maximális teljesítménye 102 LE, míg nyomatéka 240 Nm. Egyetlen feltöltéssel városi közlekedés mellett 50 kilométert képes megtenni a jármű. A csúcssebessége 130 km/óra, álló helyzetből pedig 10,2 másodperc alatt gyorsul százra.
Ha lemerülnének a telepek, akkor sem kell feltétlenül egyből a konnektort keresni, ugyanis az autóban van egy apró, 254 köbcentis Wankel-motor is. Szükség esetén ez a benzinmotor bekapcsol és egyenletesen pörögve tölti a telepeket, így az üzemanyagtankban lévő benzin felhasználásával 200 kilométerre nő az A1 hatótávolsága.
A jármű átlagfogyasztását az ilyen villanyautókra kitalált szabványnak megfelelően 100 kilométerre vetítve 1,9 literben adja meg az Audi.
A minisztérium által finanszírozott program azonban nemcsak az autókról szól, hanem 200 közösségi töltőállomás felállításáról is. A programban résztvevők okostelefonokat is kapnak, amelyekhez egy külön szoftvert fejlesztettek, amelyen keresztül az utazási szokásaikat is rögzítik. Az adatokat az egyetem szakemberei elemzik, megvizsgálva, miként változik a résztvevők közlekedési szokása az elektromos autókkal.