Készül az Opel új miniautója, a Corsánál kisebb jármű elektromos hajtással is elérhető lesz – jelentette be az autógyár tegnap a hírt, amit pletykaszinten már régóta ismerünk. Jelenleg az Opel legkisebb autója az Esztergomban készülő Agila, de ennek jövője igencsak bizonytalan, miután a General Motors korábban kiszállt a Suzukiból és az általa birtokolt 20 százaléknyi részvénycsomagot azóta a Volkswagennek értékesítette a japán gyár.
A Fordnak ott a Ka, a Volkswagennél pedig hamarosan érkezik az Up, az Opel pedig nem akar kimaradni az egyik leggyorsabban fejlődő szegmensből. „Az új autó fontos eleme a növekedési stratégiánknak” – mondta Nick Reilly, az Opel ügyvezető igazgatója.
Eredetileg Detroitban nem akarták az autót, úgy gondolták, a General Motors már jelen van a szegmensben, hiszen a Chevrolet Spark itt versenyez, ám Reilly meggyőzte a vezetőket, hogy jelentős változás van a vásárlói szokásokban és a jövőben sokkal többen akarnak majd miniautót.
Még 2004-ben mutatta be a Trixx tanulmányautót az Opel. A 3+1 személyes kocsiból azután nem lett semmi, pont a fent említett okok miatt, mert a Matiz/Spark már ott volt a miniautók között. Most az érvelés sikerrel járt.
90 millió eurót fektet a vállalat az autó fejlesztésébe, amelynek jelenlegi kódneve Junior. 2013-ra készül el, és Eisenachban, abban az üzemben gyártják majd, ahol jelenleg a Corsa háromajtós variánsa készül. Az Opel közleménye szerint az autó divatos és üzemanyag-takarékos lesz, számos innovatív technológia kerül bele, mert azoknak a vásárlóknak készül, akik városi használatra keresnek autót, de a modern megoldásokról nem akarnak lemondani. Vagyis nem egy olcsó modellről beszélünk.
Eleinte belső égésű motorokkal készül a Junior, de a közlemény leszögezi, hogy a jövőben elképzelhető akkumulátoros, elektromos hajtás alkalmazása is.