21 éve után első ízben teljes egészében megújult a Subaru 2,0 literes boxermotorja. A második generációs motor még 1989-ben bemutatkozott az első Legacy-ban.
A vízszintes hengerelrendezésű, négyhengeres benzinmotor megtartotta 2,0 literes hengerűrtartalmát, de azt már eltérő furat és löket értékek mellett éri el. Megváltozott a motor alapvető felépítése, könnyebb és kompaktabb, alacsonyabbra került a súlypontja, és még simábban jár.
Továbbra is 148 lóerő a motor teljesítménye, ugyanakkor a maximális nyomatékot sikerült 191-ről 196 Nm-re növelni. A fejlődés eredményeképpen a fogyasztás mintegy 10 százalékkal csökkent, de hasonlóan javult a motor károsanyag-kibocsátása is.
A motor továbbra is rendelkezik a boxerek előnyeivel, azaz a V, vagy soros motorokkal szemben alacsonyabban építhető be a motortérbe, ami csökkenti az autó súlypontját, ami javítja a menetdinamikát és a biztonságot. Ugyanakkor az egymást kioltó erők miatt kevesebb rezgés és zaj jellemzi, mint hagyományos társait.