Budapest lakói négyszer újraválasztották főpolgármesterként Demszky Gábort és 1994-től végig az MSZP-SZDSZ koalícióinak szavaztak többséget a Fővárosi Közgyűlésben

Minden parlamenti párt fővárosi programjában szerepel a behajtási díj, az övezethatárok eltérőek

Minden parlamenti párt fővárosi programjában szerepel a behajtási díj, az övezethatárok eltérőek

A Jobbik szerint a fővárosi autósokat behajtási korlátozások és dugódíjak helyett a megfelelő színvonalú és árú tömegközlekedéssel kell rábírni a tömegközlekedésre való önkéntes átállásra. Staudt Gábor, a párt főpolgármester-jelöltje szerdán, a Magyar Autóklub vezetőivel való találkozása előtt tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta: politikai ellenfelei az utóbbi időben az autósokat hibáztatják a budapesti közlekedés minden bajáért.

A jobbikos politikus elképesztőnek nevezte azt – az elmondása alapján az MSZP és az LMP jelöltjei által is támogatott – ötletet, hogy a nagykörúton és a fővárosi hidakon is le kellene zárni egy-egy sávot a kerékpárosok számára.

Az ehhez hasonló ötletek csak arra jók, hogy továbbra is egymás ellen hergeljék a különböző közlekedési eszközöket használókat – értékelte Staudt Gábor, megjegyezve, hogy a dugódíj bevezetését sem tartja jó ötletnek, hiszen az szinte valamennyi fővárosi szolgáltatás árában jelentkezne.

A jelölt kiemelte továbbá, hogy a Jobbik sem tekinti másodlagos közlekedési eszköznek a bicikliseket, a kerékpárutakat azonban nem az autóforgalom kárára, hanem a tömegközlekedési eszközök, elsősorban a villamosok „kéreg alá vitelével” kívánják fejleszteni.

Az MTI kérdésére válaszolva kifejtette: ezzel nem álmokat kívánnak megvalósítani, hanem azt, amit már a XIX. század végén is véghez vittek a kisföldalatti esetében. Staudt Gábor szerint munkagépek nélkül, nagyszabású közmunkaprogramok keretében meg lehetne oldani a budapesti villamosok föld alá vitelét.

Hozzátette: a 4-es metró és a Margit-híd „korrupcióval terhelt” építésének költségeiből valamennyi budapesti vasútjáratot kéreg alá lehetne vezetni, teret adva ezzel új kerékpárutaknak és zöld területeknek is.

Forrás: MTI