Ugyanazokat az elemet cserélik, amit az RS 500-nál
Ugyanazokat az elemet cserélik, amit az RS 500-nál

Ugyanazokat az elemet cserélik, amit az RS 500-nál

Ugyanazokat az elemeket cserélik, amit az RS 500-nál


Magyarországon hat, a világon 500 olyan szerencsés volt, akinek jutott a Ford Focus RS továbbfejlesztett példányából. Persze megoldás ezúttal is akad azoknak, akik lemaradtak. A Stoffler elkészítette az RS 1-et. Az 1-es szám itt persze nem a darabszámra, sokkal inkább a kiemelkedő teljesítményre utal.

A blunbergi cég kezdetnek új intercoolert, módosított üzemanyagpumpát szerel a Focus RS-be, de új motorvezérlő programot is létrehoznak. Mindezt potom 2900 euróért (803 ezer forint). Ez után jöhet a sportkipufogó, amiből van 990, 1280, de 2300 eurós (637 ezer forint) variáns is. Utóbbi felárát nem a teljesítményben kell keresni, hanem a hangzásban, az ugyanis az utastérből hangolható. Elég egy gombnyomás és az addig visszafogottan doromboló kiscicából bömbölő oroszlán válik.

További lehetőség a sport katalizátor beszerzése 985 euróért (273 000 forint), illetve különleges légszűrők alkalmazása 695 vagy 895 eurós áron. Ne higgyük, hogy ez a közel 6200 eurós (1,7 millió forint) beruházás a semmiért való, persze hogy nem.

Az öthengeres turbómotor eredetileg 305 lóerős teljesítménye 365-re emelkedik. A maximális nyomaték 440 helyett 525 Nm. Menetdinamikai adatokat nem közölt a Stoffler, de miután az RS 500-ban a plusz 45 lóerő is jelentős javulást eredményezett, a plusz 60 biztosan nem lassítja a kocsit. Mi 5,5 másodperces sprintidőt és 270 km/órás végsebességet jósolunk az RS 1-nek.

Az egyetlen szépséghibája a dolognak az, hogy a Focus RS 500 „csak” 1,6 millióval kerül többe, mint hagyományos társai, vagyis a tuningért többet kérnek. Itt azért megsúgjuk, hogy az RS 500 minden darabja elkelt ugyan, de motortuning továbbra is megrendelhető a gyári garancia megtartásával.