Nemcsak a magyarok okoztak meglepetést, de a túraautó-világbajnokságból erre a versenyre átugró Yvan Muller is, aki a harmadik leggyorsabb volt. Sőt a negyedik helyen nem is egy WRC, hanem Henning Solberg egy Fiesta S2000-essel végzett.
Ki tudja, a nagyok talán spóroltak, hiszen a szervizpark közelében kijelölt 2,4 kilométeres szakasz nem hasonlít azokra a körülményekre, amelyek a versenyen várnak a mezőnyre, így valóban csak arra volt jó, hogy ellenőrizzék, az autó hibátlanul működik. Esett is az eső, így nyerni keveset, bukni annál többet lehetett. Mindegy, magyar versenyző a második leggyorsabb itt és most. Ez tény.
„Nem rossz az új csapattársam, mi?” – viccelt Solberg, arra utalva, hogy Muller autóját az ő csapata szervizeli. „A mi szempontunkból minden remek, de a verseny egészen más. Nagyon közel kerültünk a győzelemhez az előző futamon Japánban, szóval keményen fogunk hajtani.”
A gyári versenyzők közül Sebastien Loeb volt a leggyorsabb, a hétszeres világbajnok, aki most szülővárosa közelében versenyezhet, hatodik lett. Mögötte szépen sorakoznak a Citroën csapat további autói, Sebastien Ogier, Dani Sordo és Kimi Räikkönen vezetésével. Csak ez után jönnek a Ford Focus WRC-k.
„Tudjuk, ha minden tökéletesen alakul, akkor megnyerhetjük a bajnokságot, és azzal is tisztában vagyunk, hogy az utolsó szakasz az én szülővárosomban lesz és ez mind nagyszerű. De nem szeretnék ezzel túl sokat foglalkozni, inkább a versenyzésre összpontosítanék a következő három napban” – mondta Loeb, aki ha megnyeri a versenyt, már most a bajnokság vége előtt hétszeres világbajnok lesz.
Shakedown idők:
P. Solberg Citroën 1.53,4
Turán Frigyes Peugeot 1.57,7
Y. Muller Citroën 1.58,8
H. Solberg Ford
S. Loeb Citroën 2.02,2
S. Ogier Citroën 2.02,2
D. Sordo Citroën 2.02,7
K. Räikkönen Citroën 2.02,9
J-M. Latvala Ford 2.03,6
F. Villagra Ford 2.05,2
M. Hirvonen Ford 2.06,4
M. Wilson Ford 2.14,2
A Francia-rali este 18.30-kor veszi kezdetét a hivatalos rajttal Strasbourgban, majd holnap reggel indul a 20 szakaszon át tartó száguldás.