Még májusban számoltunk be róla, hogy a Daimler jóváhagyásával és segédletével a Xenatec elkészíti a Maybach kupéváltozatát. Júliusra ígérték az első darabot, amelyről azonban csak most érkeztek meg a fotók.
A speciális járművekre szakosodott német vállalkozás a Maybach 57-est vette alapul és annak karosszériáját alakították kétajtóssá. Az autó formatervét az a Burch Fred Hardt rajzolta meg, aki anno a Maybach Exelero tanulmányt is megálmodta.
Megmaradt a jármű 3,37 méteres tengelytávolsága és az 5,7 méteres teljes hosszúsága sem változott, de 60 mm-rel laposabban fut a tető, így igazán impozáns megjelenésű a Maybach 57S Coupe.
Az átalakítás során megváltoztatják az A és C oszlopok szögét, miközben a B oszlop 20 centivel hátrébb kerül. Természetesen újak az ajtók és a sárvédők is, de egyedi lökhárítókat és felniket is terveztek az autóhoz.
Az utastér ezúttal is négyszemélyes, a beszállás nehézkesebb hátra, de a kényelem belül már elsőrangú. Mindegyik ülés motoros mozgatású és nem hiányoznak a tetőből a hátsó utasoknak kialakított műszerek, amelyeken követhetik többek között a sebesség alakulását is.
Változatlanul kerül a motor és a hajtásrendszer az autóba, így az ügyfelek bármelyik, a Maybachhal szerződésben álló szervizbe vihetik a kocsit, amelyre négy év garancia is van. A Daimlertől származó V12-es motor 612 lóerős, ezzel a kupé 5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 275 km/óra.
A kupé nettó alapára 675 ezer euró, azaz 185 millió forint, ám ez sem a végleges ár, mert pluszpénzért üvegtető, sportülések és sok más egyéb is kerülhet a kocsiba. Összesen 100 darab gyártását tervezi a Xenatec, amely már jelezte, tervezi, hogy készít az autóból egy Sport változatot is.