Cumbria közelében, a Fiesta WRC-t építő M-Sport bázisa mellett száguld az autó
A Fiesta RS WRC-t a múlt héten leplezték le a Párizsi Autószalonon. De nemcsak a külső jutott el a végső fázishoz, a technika is. Ezen a héten Spanyolországban már a 2011-es motorspecifikációt használják a tesztek során.
A kocsi ugyan már majdnem 3000 kilométernyi tesztelésen van túl Nagy-Britanniában és Franciaországban, de kezdetben még a 2,0 literes WRC-motor hajtotta, amelyet egy későbbi fázisban váltott fel az 1,6 literes motor egyik prototípusa. A motor hivatalos teljesítménye 300 lóerő, a nyomaték viszont a korábbi 600-650 Nm-ről 350 körüli értékre csökken.
A jövőben is hatfokozatú szekvenciális váltó és összkerékhajtás lesz az erőátvitelben, elöl és hátul önzáró differenciálművel. A hidraulikus kézifék maradt, ha a pilóta megrántja, old a hátsó hajtás.
Mostantól a csapat pilótái, Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala is beszállnak a fejlesztésbe, eddig főként Matthew Wilson dolgozott az autón.