A Toyota 2009 végén hagyta el a Forma-1-et. A japánok nagy reményekkel indultak el a sorozatban, de egyetlen versenyt sem sikerült nyerniük.
A gyártó sokkal sikeresebbnek mutatkozott az 1998-as és 1999-es Le Mans-i 24 órás versenyeken. Első évben a GT-One váltóhiba miatt esett ki a vezető helyről, mindössze egy órával verseny befejezése előtt.
Leroy kifejtette, hogy a Toyota abba a szériába fog visszatérni, ahol a védjegyének tekinthető hibrid technológia használata engedélyezett.
Úgy tűnik, hogy a gyár már kifejlesztette a 3,4 literes V8-as motoron alapuló, Le Mans-kompatibilis erőforrását. 2011-ben ezt a motort a svájci Rebellion csapat LMP1 autójában használják majd. Sikeres tesztek esetén legkésőbb 2014-ben újra egy Toyota állhat rajthoz Le Mans-ban, talán Lexus név alatt.
A kölni szélhelyű Toyota Motorsport igazgatója, Rob Leupen is megerősítette, hogy a visszatérés nem történhet meg 2013 előtt, hiszen új csapatot kell fölépíteniük. A Forma-1-ből történő kivonulás után ugyanis a nyolcszáz alkalmazottból elbocsátottak százötvenet.
A központ munkája tehát nem állt le, sőt jelenleg több ügyfél használja a modern infrastruktúrát, a fejlesztési részleget, vagy a szélcsatornát. Többek között a FOTA (Forma-1-es csapatok szakszervezete), vagy a Forma-1-be jövőre visszatérő gumiszállító, a Pirelli.
A szaktudás és tapasztalat tehát adott a visszatérésre.