Egyre gyakrabban megfigyelhető, hogy a gépjárművásárlók leendő autójukban az önkifejezés eszközét is látják, így igyekeznek azt minél egyedibbé, különlegesebbé tenni, amely már megjelenésében is tükrözi személyiségüket. A Ford az Egyesült Államokban szinte a teljes portfóliójához kínál egyedi külső fényezési lehetőségeket, matricákat.
A Ford hazai marketingesei most valami hasonlót csináltak, egyelőre csak virtuálisan. Úgy döntöttek, elkészítik néhány európai modell tipikus személyiségjegyekkel felruházott változatát és tesztelik azok fogadtatását: így született meg a Baby, Ezo, Freestyle és Kacér Fiesta, a Díva, Gengszter, Dark és Angyali Ka, az ÖKO, az I.Q. és a Folk Focus, valamint a Macsó, Mázlista és Szexi Transit Connect.
A dizájntervek a Ford Magyarország Facebook oldalán tekinthetőek meg, ahol a marketingesek játékos formában igyekeznek kideríteni, vajon melyik egyedi kialakítású modellek bizonyulnak a legnépszerűbbnek. Az oldalra azért is érdemes ellátogatni, mert ha valakit elektronikus úton ‘megdobnak egy ilyen verdával’, esélyt kap arra, hogy haza is vigye. A végén valaki megnyeri.
Bár egyelőre csak játék, ha komoly sikere lesz, akkor elképzelhető, hogy a valódi autók is elérhetőek lesznek egyedi designnal.