Várhatóan a soron következő két amerikai autószalon egyikén (Los Angeles, Detroit) a Mercedes bemutatja az új SLK-t. Ehhez kapcsolódóan a Mercedes kiadta az első hivatalos fotókat a kocsiról, vagyis annak csak a tetejéről.

Alaphelyzetben  sötét
Az SLS-nél bevezetett hűtőmaszkkal

Az SLS-nél bevezetett hűtőmaszkkal

Az SLS-nél bevezetett hűtőmaszkkal


A nyitható tetős roadster harmadik generációja alapvetően továbbra is fémtetővel készül, de elérhető lesz üvegtetővel is. A stuttgarti központú gyár most kiadott közleményei szerint úgynevezett Magic Sky Control, vagyis elektrokromatikus üvegtető is kérhető majd.

Ez alaphelyzetben úgy néz ki, mint egy hagyományos, erősen sötétített üvegtető, de elektromosság hatására megváltozik az üveg fényáteresztő képessége. A bekapcsolás után egy pillanattal megváltozik a részecskék helyzete és emiatt a fény jóval kisebb akadályoztatás mellett átjuthat az üvegfelületen, amely kitisztul.

Átlátszó állapotában sem engedi át a fény száz százalékát az üvegtető, az UV sugárzást és az infravörös fényt, ezzel pedig napsütéses időben is 10 Celsius-fokkal kevésbé melegszik fel a sebességváltó környéke.

Ilyen lehet ha elkészül

Ilyen lehet ha elkészül

Ilyen lehet, ha elkészül


Az egész éves kabriózást több apróság segíti. Itt is lesz úgynevezett légsál, vagyis a fejtámlákból kiáramló meleg levegő, illetve az E-osztály kabrió változatánál bevezetett légsapka, amely az első szélvédőből bújik elő, csökkentve a turbulenciát az utastérben.

Azt már pletykákból tudjuk, hogy a várhatóan jövő nyárra piacra kerülő SLK másik nagy újítása a dízelmotor lesz. A részletmegoldásait az SLS-től öröklő roadsterbe 2,2 literes, dupla turbós dízelmotor kerül, amelynek 204 lóerős teljesítménye a csekély fogyasztás mellé kellő dinamikát ígér. Az alapmotor továbbá négyhengeres kompresszoros lesz, amely felett V6-os motorok sorakoznak majd. A legsportosabb AMG azonban igazi nagyágyú lesz a maga 440 lóerős teljesítményével, amit persze V8-as motor biztosít.   

Elődjéhez képest megnő az új SLK, amely lehetőséget biztosított a tervezőknek még hosszabb motorháztető kialakítására, így még sportosabb hatás elérésére.