2011-ben piacra kerül az Aston Martin Cygnet. Bár a brit gyár kisautójának megvalósulása eddig sem volt kérdéses, mostanáig csak tanulmányautóként létezett.
A Cygnet azért született, mert az Aston Martin újfajta utat választ a környezetvédelmi előírások teljesítésére. Bár dolgoznak a motorok fogyasztáscsökkentésén is, alapvetően nem akarnak változtatni. Mint a cégvezető, Ulrich Bez elárulta, az Aston Martin számára a sportkocsiknál a teljesítmény a fontos és nem csinálnak kisebb motort, nem kötnek kompromisszumot. A flottafogyasztás csökkenését viszont egy másik autóval elérhetik, ami szintén nem köt kompromisszumot a fogyasztás és az emisszió tekintetében.
A Cygnet a Toyota iQ modelljének átalakításából született. Új arcot terveztek az autónak, ebben feltűnik a jellegzetes Aston Martin-hűtőmaszk, de a lámpák is mások. Emellett az első sárvédők díszítése, a kilincsek is a brit luxusmárka autóiról ismerősek, de újak a mindössze 3 méteres jármű hátsó lámpái is. Az eredmény teljesen meggyőző. Az utastérre az Astontól megszokott luxusminőség jellemző. Az üléseket, illetve a műanyag elemeket is mind-mind finom bőrrel vonták be.
Műszakilag a legerősebb iQ adja az alapot, így az 1,33 literes, 99 lóerős Toyota-motor kerül bele. Az Aston Martin egyelőre a Cygnet adatait nem hozta nyilvánosságra, arra az év végéig várni kell. Az iQ a fenti motorral 170 km/órás tempóra képes, amit biztos hoz brit jelzés alatt is a kocsi.
Nem ismerjük még az árakat sem, de nagyjából 10 millió forint körül lehet a kis Aston Martin. A kocsi bármilyen színben rendelhető, akár tigriscsíkos is lehet. Ilyenkor azonban már vastagabban fog az árceruza és pár millióval fentebb kúszhat a végösszeg.