A változtatásról szóló tervezetet Volner János, a Jobbik frakcióvezető-helyettese nyújtotta be. Ebben a segédmotoros kerékpárok meghatározásának 125 köbcentiméteres hengerűrtartalomra és 11 kW-os teljesítményre történő növelését kezdeményezte. (Ez ugye azt jelenti, hogy a segédmotorra eleve érvényes B kategória lefedné a 125-ös robogókat, kismotorokat is.) Az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottságának fideszes többsége a mai napon leszavazta. Mint Volner elmondta: „A kormány képviselője a benyújtott határozati javaslatomat ötletelésnek minősítette és a balesetveszélyre való hivatkozással utasította el.”
Reméljük, csak annyi van az ügy mögött, hogy a Fidesz átfogó közlekedési reformra készül, abban szerepel ez az ötlet is, és nem akarnak jó pontot átengedni egy ellenzéki pártnak. Mert valódi észérvet mi nem tudunk felhozni ellene.
Franciaországban bizonyos 400-as háromkerekű robogók is vezethetők B-s jogsival
A Párizsi Autószalon egyik standján háromkerekű Piaggio MP3-akat láttunk, azzal a hirdetéssel, hogy „Ezeket a motorokat B kategóriás jogsival is vezetheted!” Megkérdeztük, miért mások ezek a motorok a többi 20-40 lóerős robogóhoz képest. Meglepetésünkre nem a három kerék volt a lényeg. A robogókon lábfék és külön karon elhelyezett, messzire kinyúló index volt. Az értékesítő azt állította, ez alapján kapták meg az engedélyt a B kategória alá sorolásra.
Gondoljuk csak el, tavasztól őszig a Budapest környékéről ingázok közül sokan ülhettek volna át esetleg takarékosabb, a forgalmat kevésbé terhelő kétkerekűre, mint működik az nálunk régebb óta működő demokráciákban (Franciaország, Németország, Anglia, Olaszország, Spanyolország stb.). Jelenleg 50 köbcentis motorkerékpárt lehet autós jogsival vezetni, de egy átlagos ilyen kismotorral nem lehet felvenni a forgalom ritmusát, a robogózás kis ötvenessel a nagyvárosokban sokkal inkább öngyilkos rodeó, mint valódi alternatíva.