A Chrysler előző középkategóriás autójával, a Sebringgel nem igazán hódította meg Európát. A kétes minőségű, szomorú, plasztik belsejű kocsi nem zavarta még a Passat, a Mondeo vizeit sem, nemhogy BMW-k, Mercik, Audik alternatívájává válhatott volna, ahogy a 300C-nek egész jól sikerült.

Most újat gurít a Chrysler. A 2011-es modellévre beharangozott 200 jelzésű szedán – állítólag – innovatív technológiával, magas szintű biztonsággal, nívós anyagaival, kivételes minőségével tarol majd. (A sajtóközleményben még a Craftmanship szó is előfordult, amivel például a Lexus operál előszeretettel PR-kommunikációjában.)

Ma tényleg mindenki az Audira akar hasonlítani. Az új Chrysler fényszórója is kiköpött négykarikás
2400 köbcentis  alapmotor: ez csak amerikai léptékben kicsi

2400 köbcentis alapmotor: ez csak amerikai léptékben kicsi

2400 köbcentis alapmotor: ez csak amerikai léptékben kicsi


Kicsit azért aggasztó európai szemmel, hogy az új Chrysler modell fő újdonságai közt a LED-es hátsó lámpát, a projektoros fényszórót és a szép hűtőmaszkot említi a gyártó, a legérdekesebb infó az egész szövegben a zajvédő, laminált üvegek használata. Mások manapság elektronikus baleset-elkerülő rendszerekkel és hihetetlenül alacsony fogyasztással kampányolnak inkább…

Utóbbit valószínűleg hiába várjuk a kocsitól, legalábbis egyelőre. A Chrysler 200 induló motorválasztéka legalábbis konzervatív.

A 2,4 literes négy-, illetve 3,6 literes benzinmotortól – kizárólag automata váltóval, természetesen – kár várni, hogy átalakítsa az eladási statisztikákat Európában.

Egyelőre nem is tervezik a Chryslernél, hogy nálunk futtatnák a kocsit. Az Egyesült Államokban a napokban indul a forgalmazás, Európában megfelelő motor híján valószínűleg még sokáig nem.