A Mazda a ma kezdődő Ausztrál Nemzetközi Autókiállításon leplezi le az új BT-50-et. A japán gyár új megközelítéssel készítette el egyetlen kishaszonjárművét, azt nem munkásautónak, hanem szabadidő-autóként pozícionálja. Ezért az új modell elkészítésekor a designra minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyeztek.
A cég reményei szerint ezzel a lépéssel több vásárlót tud elérni, a funkcionalitást kedvelő vállalkozóktól kezdve az aktív családokon keresztül egészen a kalandot kereső sportemberekig.
Ennek a váltásnak köszönhetően a Mazda igyekezett a pick-upoknál megszokott dobozformától a személyautókra jellemző dinamikusabb vonalvezetés felé elmozdulni. Ennek megfelelően a Mazda6 és Mazda3 jegyei köszönnek vissza a karosszérián. A Mazda kiemeli, hogy a szegmensben először a hátsó lámpákat vízszintesen megnyújtották a sarkok körül, hasonlóan a prémium szabadidő-autókhoz. Persze mindezek mellett a robusztusságot is igyekeztek megőrizni, ahogy a Mazda fogalmaz: „kifinomult szörnyeteget” akartak.
Ennél is tovább megy az utastér. Ha azokat a képeket látnák elsőre, biztosan személyautó jutna eszükbe, nem egy áruszállító. A szépen és nem elsősorban funkcionálisan formázott részletek és a fémhatású betétek fokozzák is ezt az érzést. A műszerfal aszimmetrikus, a sofőr előtt zárt, így ő a vezetésre koncentrálhat, az utas oldalán viszont teljesen nyitott, ott a kényelem a fontosabb. A sportos hangulat jegyében a műszerek csövekben bújnak meg.
Tekintve, hogy szabadidő-autóról beszélünk, nem is kell meglepődni, hogy kétzónás légkondicionáló és komolyabb hifi is szerepel a felszereltséglistán.
Egyelőre a műszaki tartalomról nem sokat tudni, de az biztos, hogy az új BT-50 is dízelmotorral és 4×4-es hajtással érkezik Európába.