Talán a Hold vagy a Nap állása, ki tudja, miért, de korábban alig lehetett látni a bonneville-i sivatagban rekordra törő Ferrarikat, idén viszont mindjárt kettőt. Nemrég számoltunk be a roncsból újjáélesztett Enzóról, most pedig itt egy 288 GTO.
A P4 by Norwood néven futó Ferrari szerviz és tuningbolt ezt az 1985-ös járgányt választotta, hogy elkészítse a leggyorsabb maranellói sportkocsit. Sikerült. Azonban nemcsak a leggyorsabb Ferrari címét szerezték meg, de az átalakított GTO lett a világ leggyorsabb sportkocsija is. A két futam átlagaként 443,213 km/órás tempóval repesztett a sportkocsi, mintegy 5 km/órával megfejelve a korábbi csúcsot.
Van azonban egy nem is aprócska bibi, mégpedig a motortérbe bekukkantva nem egy bővérű olasz nyolchengeres pislog ránk, hanem egy amerikai big block. A Steve Trafton által irányított csapat egy, a General Motorstól származó, 8850 köbcentis V8-ast szerelt be, persze nem úgy simán, két Borg&Warner turbóval megspékelve.
Trafton nem árulta el, hogy mekkora a motor teljesítménye, de azt mondja, épp elég ahhoz, hogy akár a földet is kimozdítsa, ha szükséges.
Nézze meg munka közben a 288 GTO-t, amikor azt teszi, amihez a legjobban ért: