Hivatalosan is elkészült a Saab 9-4X. Jó sokat kellett rá várni, hiszen már 2008-ban láttuk kiszivárgott fotókon. Hasonlóan a Saab korábbi – Amerikában forgalmazott – szabadidő-autójához, a 9-7X-hez, az új modell is a General Motors padlólemezére épül.
A kocsi alapját az Opel Antaránál is használt padlólemez továbbfejlesztett változata adja, amelyre az új Cadillac SRX is készül. A SRX testvérmodelljének tekinthető a 9-4X, ugyanabban a gyárban, Mexikóban készülnek majd. Az autó nagyjából a BMW X3 és X5 közé illeszkedik méretében. Külső látványterve és az utastere is megfelel a Saabtól megszokott irányzatnak.
Kétféle benzinmotorral készül a 9-4X. A gyengébbik 3,0 literes, V6-os szívó 265 lóerő teljesítménnyel, amellyel 9,0 másodperc alatt gyorsul százra. A sportosabb Aeróba 2,8-as V6-os kerül 300 lóerővel, illetve 400 Nm nyomatékkal. Ez a kivitel már 8,3 alatt eléri a száz km/órás tempót. Mindkét motorhoz hatfokozatú, automata sebességváltó tartozik.
Természetesen a 9-4X négykerék-hajtású, a rendszer fejlett, még aktív hátsó önzáró differenciálművel is felszerelték, ugyanakkor a felfüggesztés is adaptív, követi az útminőség és a sebesség változásait.
Az új Saab 9-4 a Los Angeles-i Autókiállításon mutatkozik be novemberben. Forgalmazása 2011 májusában kezdődik meg az USA-ban, Európában viszont egészen augusztusig kell várni a kocsira.