Megkezdődött Turán Frigyes és Zsiros Gábor nagy kalandja. Korábban is indultak már rali-világbajnoki futamon – szám szerint háromszor -, de most egy olyan csapattól bérlik az autót, amely a Ford gyári csapatát is kiszolgálja. Spanyolországban a versenyzőpáros olyan kiszolgálást kap, mint a többi gyári versenyző. A közös ebédnél azonban fontosabb a versenyzéshez köthető tapasztalat. Jó néhány hasznos tanácsot kaptak pl. Mikko Hirvonentől a Ford Focus WRC-ről.

A magyar páros már bejárta a pályák egy részét (a pénteki murvás szakaszokat) a világbajnokság hétvégi, katalán futama előtt, amelyen a Ford gyári csapatát kiszolgáló alakulat tagjaként vesz részt.

„Sok minden máshogy működik, mint eddig, ezt még szokni kell. A Ford összes pilótája ugyanazon az emeleten lakik, hétfőn este már megbeszélés volt a navigátoroknak: a keddi és a szerdai pályabejárásról volt szó. Komplett tervet kaptunk a csapattól, megtudtuk, minden szakasz végén lesz egy segítőautó szerszámokkal és alkatrészekkel, s két szakaszonként egy másik, amelyben ital és étel van. Nagyon furcsa, erre nem is számítottunk, ilyen kényeztetésre nem voltunk felkészülve” – mondta Turán Frici, aki azt is elárulta, kedden végre megérkezett a versenyautójuk, a 2008-as fejlesztésű Focus WRC, amely egyelőre a szervizparkban áll, miközben a fiúk bejárják a pályákat.


Kényezteti a Ford a magyar versenyzőket 1
Kényezteti a Ford a magyar versenyzőket 9
Korábban Henning Solberg versenyzett ezzel az autóval

„A murvás pályák nagyon változatosak, s ami eléggé meglepő: nagyon sok bennük az aszfaltos rész. Az első harmincöt kilométeres, hegyi szerpentinen vezet, s ebből tizenkét kilométer murva. Kíváncsian várom, miként bírják majd a murvagumik ezt az igénybevételt, az biztos, hogy a tapadásuk határán fogunk autózni, s hogy a nézők mindezt élvezni fogják, mert látványban nem lesz hiány. A második szakasz tizenöt kilométeres, ez a rész a nagy kövek és a szűk murvás szakaszok miatt jelent kihívást, a harmadik pedig az elsőhöz hasonlít.

„A mérnökünkkel sokat beszélgettünk a tapasztalatainkról, amelyeket összevetnek a többiekével, s végül beállítják az autót” – mondta a Synergon Turán Motorsport versenyzője, aki azt is hozzátette: tudomása szerint az összes Focusnak ugyanolyan a beállítása.

„Már alig vártuk, hogy lássuk az autót, hogy beleülhessünk, mert így vált igazán valóságossá ez az álom. Még mindig egy kissé hihetetlennek tűnik, de ott áll a szervizparkban Villagra Focusa és Henning Solberg Fiestája között” –  folytatta Turán Frici, aki azt is elárulta, a gyári versenyzők közül továbbra is Jari-Matti Latvala a legközvetlenebb, de Mikko Hirvonen is szívesen beszélgetett velük az autó vezetéséről a tesztje után.

„Eredetileg volt róla szó, hogy beülhetek Mikko mellé, de ez végül nem jött össze. Azért a látvány sem volt semmi: megnézhettük, hogyan kell gyorsan menni a Focusszal, s beszéltünk is róla Mikkóval. Már alig várom, hogy saját magam is kipróbáljam az autót” – mondta Turán, aki ma a shakedownon teheti ezt meg.

A háromnapos Spanyol-rali pénteken indul.
Kényezteti a Ford a magyar versenyzőket 10

Már a negyedik vb-futamuk idén