A Ford WRC-ket építő M-Sportnál eddig mindössze egyetlen versenyautó karosszériáját dobták ki, most lehet, hogy megvan a második. Eddig csak Colin McRae-nek sikerült úgy nullára írni egy autót, hogy nem építették újjá, Turán Frici lehet a második. A magyar pilóta és navigátora, Zsiros Gábor piszok nagyot esett a rali-világbajnokság hétvégi, spanyol futamán.
Pedig nem mentek rosszul az új Ford Focus WRC-vel. Pénteken, a murvás szakaszokon beállítási gondok miatt még elmaradtak a legtöbb WRC-s párostól, de szombaton, aszfalton már remekeltek. A magyar kettős egymás után háromszor autózott hatodik időt, s a nap végén a hetedik helyről várta a folytatást. A Ford csapat vezetői is azt mondták, nem várták, hogy elsőre ilyen jól alkalmazkodnak az ismeretlen autóhoz, az ismeretlen pályákhoz.
„Egy sima jobbkanyarból jöttünk kifelé és egy jobb három szigorúba próbáltunk befordulni, amikor leestünk az útról. Az autó kábé tíz méterrel az út szintje alatt és negyven méterre tőle állt meg” – mesélte Zsiros Gábor a Focusról, amely az orrára esett, onnan a tetejére fordult, majd talpon landolt.
„Sajnos ki is gyulladt egy kicsit, de végül abból nem lett nagyobb baj. Én hamar ki tudtam kászálódni, de Frici ajtaja teljesen beszorult, úgyhogy egy néző segítségével sikerült valahogy kifeszíteni, hogy ő is kiszállhasson. Neki eltört a bal kulcscsontja és súlyos agyrázkódást szenvedett, nekem pedig zúzódásaim vannak és nagyon fáj a bal lábfejem. Persze ezt nem magunk állapítottuk meg, helikopterrel kórházba szállítottak minket, ahonnan három-négy óra és sok-sok vizsgálat után engedtek el…
„Csalódott vagyok, hogy nem sikerült megtartani az abszolút hetedik helyet, de a raliban benne van a bukás lehetősége, főleg ha az ember ismeretlen autóval ismeretlen pályákon akar gyorsan menni. És ahhoz, hogy ezt a pozíciót kiharcoljuk, tényleg gyorsan kellett menni” – árulta el Turán Frici, aki este már a bukás képeit nézegette más versenyzőkkel és arról sztorizgattak, hogy ki hol és mikor esett ilyet vagy ennél nagyobbat…
Nem feltétlenül kell azonban lemondania az M-Sportnak az EU07 SSZ rendszámú kocsiról. Ha a futóműbekötési pontok a helyükön maradtak, akkor talpra állhat a kocsi. Új tető, bukócső és hűtő mindenképpen kell, hogy a bőven 100 millió forint feletti értéket képviselő versenyautó újra harcképes legyen.
Addig is néhány videó arról, hogyan is mentek a magyarok a Spanyol-ralin: