A 200-at így is viszi a 2,3 tonnás behemót
550 helyett csak 450 Nm a nyomaték

550 helyett csak 450 Nm a nyomaték

550 helyett csak 450 Nm a nyomaték


A jelenlegi kettő mellé egy harmadik variánst is készített az Audi a 3,0 literes TDI motorral szerelt Q7-ből. Míg a normál és tiszta üzemű modellekben eddig 240 lóerő volt a hathengeres motor teljesítménye, addig a legújabb variáns csak 204 lóerő.

A kisebb teljesítmény annak köszönhető, hogy a turbófeltöltő karakterisztikáját és a szelepvezérlést egyaránt a gazdaságosság jegyében alakították át. A jármű megállásakor a Start-Stop rendszer leállítja a motort, a rekuperációs rendszer pedig a fékezési és a motorfékfázisok során visszanyeri a jármű mozgási energiájának egy részét, elektromos energia formájában táplálva vissza a fedélzeti hálózatba.

A visszafogott teljesítmény a fogyasztásnál is hasonló előjelű változást okoz. Míg korábban a 240 lovas variáns 9,1 litert fogyasztott átlagosan, addig az új modell beéri 7,2 literrel is száz kilométerenként. Ugyanakkor a kisebb teljesítmény a gyorsulásban is jelentkezik, a visszafogott motorral 9,1 másodpercig tart egy százas sprint, ami 0,6-del rosszabb érték. Csúcssebessége az extrafelszerelésként rendelhető légrugózással 205, acélrugózással 202 kilométer/óra.

A Q7-sorozat új belépőmodelljének alapára 15,6 millió forint, ami nagyjából négyszázezer forinttal olcsóbb, mint az eddigi 3,0 TDI alapára.