A Škoda Octavia és Superb sorozatok összkerékhajtású változatait évek óta nagy érdeklődés övezi. Minden tizedik eladott Superb 4×4-hajtással készült, a Superb Combi esetében pedig ez az arány már minden ötödik példányt jelenti. Az Octavia összkerékhajtású kivitelei szintén népszerűek a vásárlók körében, például az Octavia Combi modelleknek 15 százalékát teszik ki.

Csúcsmodellekkel bővít a Škoda 1
Csúcsmodellekkel bővít a Škoda 7


Mostantól tovább bővül a kínálat. Első ízben rendelhető az összkerékhajtás a 6-fokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval a Škoda Octavia és Superb modelljeibe.

Az új modellekben a motor felől érkező forgatónyomatékot az első és hátsó tengely között a legújabb, azaz negyedik generációs Haldex-tengelykapcsoló osztja el. Normál körülmények között, száraz aszfalton haladva, a nyomaték 96 százalékban az első kerekek felé irányul. Amint megváltoznak az útfelület tapadási tulajdonságai, a rendszer a másodperc tört része alatt reagál és változtat, a legjobban tapadó kerék felé irányítja a nyomatékot, akár 90 százalékot a hátsó tengelyre.

Az új összeállítás novembertől a 140 lóerő teljesítményű 2.0 TDI dízelmotorral együtt jelenik meg a palettán.