1/2 A Geely CK1-et légzsák beszerelésével sem lehetne biztonságosabbá tenni. A karosszéria merevsége elégtelen.
A Geely CK1-et légzsák beszerelésével sem lehetne biztonságosabbá tenni. A karosszéria merevsége elégtelen.
Fotó megosztása:
2/2 A Great Wall X240 négycsillagos eredményt ért el az Australian NCAP töréstesztjén
A Great Wall X240 négycsillagos eredményt ért el az Australian NCAP töréstesztjén
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Latin NCAP töréstesztjén kilenc népszerű modellt vizsgáltak. A Volvo tulajdonosa által gyártott Geely CK1 az értékeléskor egyetlen csillagot sem szerzett. Ugyan ez volt az egyetlen a tesztelt autók közül, amely nem tartalmazott légzsákot – nem képezi az alapfelszereltség részét -, mégsem ez, hanem a nem kellően merev karosszéria okozta a csúfos eredményt.
A felvételen jól látszik, mekkora pusztítást végez az akadály az autóban. Hasonló félátfedéses törésteszteken a Volvo modelljeinek még az A oszlopa sem deformálódik.
A Geely tavaly vette meg a Volvót a Fordtól, ezenkívül húsz százalékot birtokol a londoni taxikat gyártó LTI-ben is. Európai terjeszkedésre készül, ezért is igen kellemetlen ez az eredmény.
2006-ban a Brilliance márka hasonló törekvéseit az ADAC töréstesztje állította meg. A BS6 nevű modell egyetlen csillagot sem kapott. 2009-ben a BS4 szintén ugyanilyen eredménnyel végzett.
Akad azért olyan kínai márka is, amely hajlandó volt autóinak biztonsági fejlesztésébe is befektetni. Ennek eredményeként a Great Wall X240 négy csillagot szerzett az Australian NCAP tesztjén.