Tíz éven belül a jelenlegi kétszeresére, évi 1,2 millióra tervezi növelni gyártását a Škoda: a német Volkswagen csoporthoz tartozó cseh autógyár elsősorban a kínai és az indiai piacon reméli a felfutást ottani üzemeiben.
Az ázsiai érdekeltségek mellett Oroszországban is növelni akarja termelését a Skoda a VW-vel közös üzemében. Az Európán kívüli országok részesedése a Škoda forgalmának nagyjából 30 százalékát adja, s ezt az arányt szeretné 50 százalékra feltornázni a cég a következő tíz évben.
A tavalyi válságos évben a Škoda Auto modelljeiből 684 226 darabot adtak el, 1,4 százalékkal többet, mint 2008-ban, eközben Kínában a korábbi több mint tízszeresére, 122 556-ra nőtt az eladás. A cseh vállalatcsoport bevételei tavaly 6,2 százalékkal csökkentek, 188 milliárd koronára (hozzávetőleg 2000 milliárd forint).
Forrás: MTI