Októberben 3682 személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 8 százalékos növekedést jelent a korábbi év azonos időszakához képest – derül ki a Jato Dynamics autóipari elemző legfrissebb adataiból. A növekedés augusztusban kezdődött, de szeptemberben is a tavalyiakat meghaladó számokat produkált a magyar újautó-piac.
Összességében azonban még bőven a gödör alján vagyunk, hiszen az első félév mélyrepülése nyomán 2010 első tíz hónapjában 31 százalékkal kevesebb autó kelt el, mint 2009-ben október végéig. Tavaly 52 879 volt ez a szám, idén viszont csak 36 368 darab új autó kapott rendszámot.
Mindezek fényében nem kell nagy bátorság ahhoz, hogy kijelentsük, bőven ötvenezer darab alatt lesz a 2010-es év teljesítménye, sőt valószínűbb, hogy a negyvenezerhez lesz közelebb.
Októberben a személyautót vásárlók körében legnépszerűbb márka a Volkswagen volt, amely 391 új autót helyezhetett forgalomba. Mögötte a Ford (336 db) következik minimálissal megelőzve a Škodát (333 db) és az Opelt (315 db). Modellszinten viszont a Skodáé az elsőség, októberben az Octaviából fogyott a legtöbb, szám szerint 229 darab, amely mögött a Suzuki Swift (185 db), a Ford Focus (157) és VW Golf (147) következik a rangsorban.
Összességében azonban továbbra is a Ford vezet, amely a válság kirobbanásával összeomló hazai Suzuki-eladások nyomán állt az élre és maradt immár két éve ott a hazai eladásokban. Ám ez nemcsak személyautókra igaz, a haszongépjármű-piacot is vezeti.
A Top 10 márka hazánkban: | Darab |
1. FORD | 4303 |
2. ŠKODA | 3681 |
3. VOLKSWAGEN | 3658 |
4. OPEL | 3649 |
5. RENAULT | 2973 |
6. TOYOTA | 2140 |
7. SUZUKI | 2049 |
8. FIAT | 1397 |
9. PEUGEOT | 1196 |
10. HONDA | 1175 |
A Top 10 típus hazánkban: | Darab |
1. FORD FOCUS | 2361 |
2. ŠKODA OCTAVIA | 2250 |
3. OPEL ASTRA | 1823 |
4. VOLKSWAGEN GOLF | 1425 |
5. ŠKODA FABIA | 940 |
6. RENAULT MEGANE | 851 |
7. RENAULT FLUENCE | 758 |
8. SUZUKI SWIFT | 753 |
9. VOLKSWAGEN POLO | 719 |
10. NISSAN QASHQAI | 697 |
A számok az idei első tíz hónap forgalomba helyezéseit mutatják.
Forrás: JATO Dynamics