1983-tól 2006-ig szerepelt a SsangYong kínálatában a Korando mifelénk, azután eltűnt. A kis szabadidő-autó 2011-ben visszatér. Míg az első generáció még a Jeep CJ-7 másolata volt, a legújabb már önmagában is versenyképes formát mutat. Az autót Európában tervezték és fejlesztették, a formatervet Giorgetto Giugiaro jegyzi. Vadiúj padlólemezre épül.
A Korando a kompakt szabadidő-autók között indul a vevők kegyeiért, ez a kategória több mint a felét adja az európai szabadidőautó-eladásoknak. A SsangYong járműve 4,4 méter hosszú, vagyis mérete szinte megegyezik közvetlen riválisai, a Kia Sportage, Hyundai ix35 adataival. A jármű tömege 1672 kiló.
Az utastér olyan, akár a külső, egyszerű, funkcionális, de semmi igazán különleges, ezzel sokak számára tetszetős lehet. Nagyrészt fekete némi krómmal és fémes szürkével díszítve (persze bézs belső is kérhető). Csomagtartója 486 literes, de a – 60:40 arányban – ledönthető hátsó ülések síkba fektetésével akár 1300 literes tér is elérhető.
Míg a legutóbbi Korandóba Mercedes-licenc alapján készült a motor, a mostani teljesen új, saját gyártás. Ugyanakkor a SsangYong továbbra is felhasználja a németektől kapott tudást, így a motornak teljesítenie kellett a Mercedes által megadott szigorú tartóssági tesztet is.
A Korando 2,0 literes, változó geometriájú turbóval szerelt motort kap, amelyhez manuális és automata, hatfokozatú váltó is társítható. A motor teljesítménye 175 lóerő, maximális nyomatéka 360 Nm, míg átlagfogyasztása 6,0 liter száz kilométerre vetítve. A gyártás beindítása után a motorkínálat kibővül újabb dízel- és benzinmotorokkal.
Első- és összkerékhajtású kivitelben is elérhető lesz a kocsi. A 4×4 hajtás aktív, tehát mindig a szükséges nyomatékot küldi az egyes kerekekhez. Alaphelyzetben a teljes nyomaték az első tengelyre jut, ha az ottani kerekek tapadása csökkenne, akkor kapcsolódnak be a hátsó kerekek.
Van egy igen érdekes funkciója is a hajtásnak. Azért, hogy megvédje önmagát, ha a tulajdonos nagyon eltérő kerekeket szerel az első és hátsó tengelyekre, akkor teljesen hátsókerék-hajtásra áll át. Ugyanakkor a valódi terepezéshez, vontatáshoz 40 km/óra alatti sebességig manuálisan zárható is a 4×4-es hajtás.
Az autó szériafelszereltségében szerepel hat légzsák, felborulásgátlóval szerelt menetstabilizáló elektronika, fékasszisztens, visszagurulás-gátló és az aktív fejtámlák is.